کد خبر 12233
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

بهروزی‌فر:

دولت باید در سال ۱۴۰۲ با مدیریت منابع گامی اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بردارد

دولت باید در سال ۱۴۰۲ با مدیریت منابع گامی اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بردارد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس، ضمن تشریح مهمترین مصوبات حوزه اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد که دولت باید در سال ۱۴۰۲ با مدیریت منابع گامی اساسی بدر جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما،خلیل بهروزی فر با اشاره به بهترین مصوبات حوزه اجتماعی در بودجه 1402، گفت: افزایش حقوق سربازان مجرد و متاهل، تعیین تسهیلات و مشوق‌هایی برای فرزندآوری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، افزایش حقوق والدین شهدا و تخصیص اعتبارات برای تامین مسکن محرومان از مهمترین مصوبات حوزه اجتماعی در بودجه 1402 بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعیین 70 هزار میلیارد از محل تهاتر نفت و جذب اوراق برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز از جمله اقدامات مطلوبی بود که در جهت بهبود وضعیت جامعه هدف این سازمان انجام شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و کاهش میزان اخذ مالیات از آنها از 25 درصد به 18 درصد از دیگر اقداماتی بود که در قالب بودجه 1402 برای کاهش مشکلات مردم به ویژه اقشار کم درآمد در جهت رفع مشکلات معیشتی آنها انجام شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای عدم استقراض از بانک مرکزی در قالب بودجه 1402 از دیگر اقدامات موثری بود که به منظور ممانعت از گرانی افسارگسیخته کالاها در بازار انجام شد چرا که استقراض پی در پی دولت از بانک مرکزی به افزایش نرخ تورم منتهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: چاپ اوراق مالی اسلامی نیز از دیگر اقدامات مطلوبی بود که در قالب بودجه 1402 انجام شد چرا که دولت ماهانه 12 هزار میلیارد برای اصل اوراق و سود حاصله پرداخت می‌کرد، همچنین ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت به دهک‌های اول تا سوم از جمله مصوبات مطلوب حوزه اجتماعی در بودجه 1402 بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته با توجه به تورم نقطه به نقطه در سال 1401، دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بتواند با مدیریت صحیح منابع در سال 1402 گامی اساسی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 12233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =