کد خبر 12342
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

حاجی پور:

افرادی که در رتبه‌بندی معلمان نقش دارند باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشند

افرادی که در رتبه‌بندی معلمان نقش دارند باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: نحوه اجرای این قانون با آن چیزی که در مجلس و کمیسیون آموزش به تصویب رسید، تفاوت دارد و حتما وزیر آموزش و افرادی که در رتبه‌بندی معلمان نقش دارند، باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

به گزارش نمایندگان ما، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های واصله از معلمان عزیز متأسفانه رتبه بندی معلمان تا کنون به نحوی بوده که به هیچ عنوان عدالت رعایت نشده و مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری برخی از معلمان در رتبه آن‌ها لحاظ نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش ساعت‌ها برای نحوه رتبه بندی معلمان وقت گذاشت و برای تجربه معلم امتیاز خوبی قائل شدیم، چطور ممکن است که یک معلم با ۳۰ سال تجربه و مدرک لیسانس رتبه ۲ را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کارگزینی آموزش و پرورش مدارک تحصیلی تمامی معلمان را دارد، ادامه داد: اما بسیاری از مدارک تحصیلی در رتبه بندی معلمان کمتر درج شده و این نحوه اجرای قانون بسیاری از معلمان را ناراضی کرده است.

حاجی پور تصریح کرد: مجلس در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفت و امسال نیز این موضوع در بخش حقوق و مزایای معلمان دیده شده اما نحوه اجرای آن به نحوی بوده که بسیاری از معلمان نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم این قانون مهم را پس از حدود ۱۲ سال معطلی و کشمکش بین دولت و مجلس مصوب کرد ولی شیرینی تصویب این قانون با اجرای بد آن به کام معلمان تلخ شده است.

وی ادامه داد: به همین علت مجلس و کمیسیون آموزش تمام قد حامی معلمان خواهد بود و با جدیت نسبت به اصلاح روند اجرای این قانون با دعوت از وزیر آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 12342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =