کد خبر 12345
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

حیدری:

امنیت پایدار مرزها به اعتبارات بیشتر نیاز دارد

امنیت پایدار مرزها به اعتبارات بیشتر نیاز دارد

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات در نظرگرفته شده برای مرزها در بودجه سال آینده به میزانی نیست که امنیت پایدار و اشتغال را فراهم کند.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری  با اشاره به وضعیت اعتبارات پیش بینی شده برای مرزها در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت: وضعیت اعتبارات به شکلی نیست که تحول ویژه‌ای در مرزها ایجاد کند و برای حل مشکلات مرزی باید اعتبارات ویژه ای از محل صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفت.

وی افزود: امنیت پایدار در مناطق مرز نشین از طریق تقویت معیشت ساکنان مناطق مرزی محقق می شود اما در طول سالهای مختلف دولت ها به مرزها بی توجهی کرده اند البته نگاه وزارت کشور به مرز امنیت پایدار است نه انسداد اما ابزارهای لازم نیز باید تامین شود.

وی بابیان اینکه مرزنشینان باید بیشتر مورد توجه قرارگیرند گفت: مسدود سازی و محدودیت نمی تواند مشکلات مرزها را حل کند و با دیوار و سیم خاردار نمی شود امنیت پایداری در مرز ایجاد کرد بلکه با رونق بازارچه های مرزی و اشتغال می توان امنیت ایجاد کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب تصریح کرد: به موازات انسداد و اقدامات حفاظتی باید برای اشتغال هم ایجاد کرد و با وضعیت فعلی بودجه در سال آینده نیز امیدی برای حل مشکلات مرزی وجود ندارد و تجربه نشان داده است با وجود دوربین های نظارتی و سیم خاردار مسیر قاچاق ادامه داشته و دلیل آن مشکلات معیشتی در مرز ها است.

انتهای پیام

کد خبر 12345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =