کد خبر 12359
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

ابوترابی در گفتگو با نمایندگان ما:

قانون جهش تولید دانش‌بنیان؛ گام بزرگ در تحقق شعار سال

قانون جهش تولید دانش‌بنیان؛ گام بزرگ در تحقق شعار سال

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: جهش تولید دانش‌بنیان مهمترین مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری شعار سال ۱۴۰۱ بود و تحقق آن مستلزم اجرا و توجه ویژه دولت است.

بوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها به نمایندگان ما، گفت:  در سال ۱۴۰۱ ما مصوبه جهش تولید و اشتغال دانش بنیان ها در مجلس تصویب شد که قانون بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

وی افزود: اجرای این قانون جهش بسیار بزرگی را به دنبال خواهد داشت به شرط آنکه دولتی‌ها به آن عمل کنند.
ابوترابی با یادآوری اینکه مجلس وظیفه خود را در مورد تحقق شعار سال به خوبی انجام داد، گفت: مصداق بارز آن قانون مهم و جامع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

وی تصریح کرد: این قانون در قالب طرحی بررسی‌ و مصوب شد که نمایندگان ارائه دادند و به قانون تبدیل شد و دولت باید آن را اجرا کند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مجلس برای تحقق شعار سال در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲، ادامه داد: در بودجه مبلغ چشمگیری برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تخصیص یافت که دستاورد بزرگی است.

ابوترابی افزود: به ویژه در موضوع  صندوق شرکت‌های دانش‌بنیان که ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای شروع به آن اختصاص داده شد که شرکت‌های دانش‌بنیان وام می‌دهند دیگر اینکه به خرید محصولات این شرکت‌ها نیز توجه شد.


وی با تاکید بر اینکه مجلس با عمل به نقش نظارتی خود پیگیر اجرای این قوانین بوده است تصریح کرد که تحقق این قوانین و حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مستلزم اجرای آن توسط دولت است.


انتهای پیام 

کد خبر 12359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
+ =