کد خبر 12431
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

بیگی نژاد:

بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند سیاست های یکپارچه در این حوزه است

بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند سیاست های یکپارچه در این حوزه است

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه با تصمیمات جزیره ای و مقطعی نمی توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد گفت حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند اتخاذ سیاست های یکپارچه در حوزه مسائل اقتصادی است.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: تصمیمات مقطعی و جزیره‌ای نمی توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد چرا که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو اتخاذ سیاست های یکپارچه در این حوزه است.

وی افزود: یکی از معضلات و مشکلات ما در حوزه اقتصادی دو یا چند نرخی بودن ارز در کشور است که این مسئله خود فساد زاست هرچند که به نام حمایت از تولید این کار انجام شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین کالاهای اساسی داشتیم که مفاسد زیادی را به دنبال داشت و دولت فعلی احساس نیاز کرد و یارانه آن را در اختیار آخرین زنجیره یعنی مصرف کنندگان قرار داد.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود این اقدام اما باز هم شاهد تخصیص ارز هایی همچون ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به بعضی بخش‌ها هستیم که اختلاف قابل توجهی با ارز آزاد دارد که این ارز نیز خودم فاصله ارز۴۲۰۰تومانی را به دنبال دارد و فقط نرخ ارز آن متفاوت است.

وی افزود: به جای تخصیص ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به خوراک پتروشیمی ها یا موارد دیگر بهتر است که یارانه مربوط به این ارز نیز همانند ارز ترجیحی در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد تا جلوی هرگونه رانت و فساد که در نتیجه دو نرخی و چند نرخی بودن ارز ایجاد می‌شود گرفته شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس اظهار داشت: دو نرخی یا چند نرخی بودن ارز تقاضا را برای خرید ارز بیشتر می‌کند و با توجه به جذابیت هایی که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن و غیره وجود دارد عملاً ما شاهد خروج ارز از کشور هستیم بدون آنچه این ارزهای دولتی بخواهد برای مردم فایده ای داشته باشد.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: دو نرخی یا چند نرخی شدن ارز عده‌ای را به پادشاهی در حوزه اقتصادی می‌رساند و عده‌ای را هم با مشکلات جدی در حوزه مسائل معیشتی و اقتصادی مواجه می کند.

وی افزود: همانطور که در مورد نان یارانه گندم و آرد و نان زنجیره نهایی و آخر که مصرف کنندگان هستند اختصاص یافت در مورد خوراک پتروشیمی ها معادن و به طور کل بخش های تولیدی و غیره نیز یارانه باید به زنجیره آخر که مصرف کنندگان هستند اختصاص یابد.

انتهای پیام

کد خبر 12431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =