کد خبر 5736
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

بیگی نژاد:

مجلس یکشنبه به موضوع گرانی ها ورود می کند

مجلس یکشنبه به موضوع گرانی ها ورود می کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده که مجلس در جلسه یکشنبه به موضوع گرانی ها ورود کند تا با دولت به یک راهبرد مشخص در این زمینه برسیم.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما، با تشریح رویکرد مجلس در زمینه افزایش قیمت ها گفت: مقرر شده که مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده، گرانی اجناس را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: مجموعه دولت و مجلس باید جلسات زیادی را برگزار کنند تا در زمینه قیمتها به یک راهبرد مشخص و واحد برسند.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تشریح مشکلات کشور در زمینه قاچاق آرد گفت: در زمینه آرد کشور مشکلات جدی دارد و قاچاق آرد در شرایط فعلی همپای با قاچاق مواد مخدر است و در این حد برای قاچاقچیان سودآور است. بنابراین در این شرایط باید تدبیری اندیشیده شود. از این رو دولت تصمیم گرفت یارانه آرد را از تولید کننده به مصرف کننده که آخرین حلقه در زنجیره تخصیص یارانه است بدهد.

نماینده مردم ملایر با انتقاد از عدم اطلاع رسانی کافی و دقیق در زمینه آزادسازی قیمت آرد تصریح کرد: بحثی که مجلس دارد این است که چرا اطلاع رسانی های کافی در این زمینه صورت نگرفت؟  چرا برای مردم توضیح داده نشد که دولت ناچار است برای جلوگیری از قاچاق آرد به این روش روی بیاورد؟  چرا مردم در این زمینه اقناع نشدند و برای آنها توضیحات کافی داده نشد؟

بیگی نژاد در پایان با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق به مردم توسط دولت در زمینه قیمتها گفت: نمی دانم چرا دولت در این زمینه سکوت کرد و راه حل خود برای جلوگیری از قاچاق آرد را به صورت شفاف برای مردم توضیح نداد. همچنین دولت باید روش جبران افزایش قیمت ها را برای مردم به صورت کامل توضیح می داد که در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفت و مردم در زمینه افزایش قیمتها اقناع نشدند. بنابراین ضرورت دارد مجموعه دولت و مجلس به رویکرد واحدی در این زمینه برسند تا شفاف سازی های لازم برای مردم نیز به صورت دقیق صورت پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر 5736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    عزیز برادر مجلس موقع خودشان پول تو جیبی و حقوق شان دولت می پردازد با دولت می خوان چکار کنند مچلسی که از سوی دولت و شورای نگهبان تحت فشار است چه کاری بر قشر فقیر می خواهد بکند