کد خبر 12496
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

تبریک جلال‌زاده به رئیس جدید کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین

تبریک جلال‌زاده به رئیس جدید کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با صدور پیامی انتخاب لیو چین جیان به عنوان رئیس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین را تبریک گفت.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انتخاب لیو چین جیان را به عنوان رئیس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین تبریک گفت.

متن پیام رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

جناب آقای لیو چین جیان رئیس محترم کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق جمهوری خلق چین

عالیجناب خرسندم؛ انتخاب جنابعالی بعنوان رئیس کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین را صمیمانه تبریک می‌گویم و برایتان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در دوره ریاست شما بر کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق شاهد افزایش هم فکری و هم افزایی کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین باشیم.

ایران و چین با ارتقای روابط به مشارکت جامع راهبردی نگاه بلندمدت و کلان خود را به روابط دوجانبه نشان داده اند و در سالهای اخیر گام‌های بلندی در جهت تحکیم پیوندها از طریق تدوین و اجرای برنامه همکاری جامع ٢٥ ساله برداشته اند. ایران و چین دیدگاه مشترکی در خصوص موضوعات بین المللی و منطقه ای دارند که سبب تعمیق همکاری در قالب ترتیبات چندجانبه شده است.

مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد بر مبنای نگرش و منافع متقابل همکاری نزدیک خود با کنگره ملی خلق به منظور ایجاد بسترهای قانونی لازم برای اجرای توافقات و گسترش مناسبات راهبردی دو کشور را تقویت کند.

با اغتنام از فرصت؛ سلامت و موفقیت روزافزون جنابعالی و سعادت و کامیابی ملت و دولت کشور دوست جمهوری خلق چین را آرزومندم.

انتهای پیام

کد خبر 12496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =