کد خبر 12738
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

رحیمی:

ارتش جمهوری اسلامی جزء سرآمدترین نیروهای نظامی خاورمیانه است

ارتش جمهوری اسلامی جزء سرآمدترین نیروهای نظامی خاورمیانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فرماندهان ارتش در دانشگاه هشت سال دفاع مقدس آموزش دیده اند و جزء سرآمدترین نیروهای نظامی خاورمیانه است.

به گزارش نمایندگان ما، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، تنها ارتشی در منطقه است که افسران و فرماندهان آن در دانشگاه هشت سال دفاع مقدس تربیت شدند، آموزش دیدند و آماده شدند. در دنیا ارتشی ها دروس نظامی را در مانورها و کلاس های درس یاد می گیرند اما افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و امروز جزء سرآمدترین نیروهای نظامی خاورمیانه هستند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، با خرز و صالح آباد در مجلس بیان کرد: امروز ارتش ما در حوزه های نیروی دریایی، زمینی و هوایی به لحاظ تجهیزات، امکانات و آموزش جزء پیشرو ترین ارتش های منطقه است، اما مشکلی که در خصوص ارتش داریم این است که باید نگاه ما به تقویت و دفاع از ارتش عوض شود و نگاه حداقلی برای تامین هزینه ها نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید ارتش را به گونه ای تجهیز و آموزش دهیم و امکانات در اختیارش قرار دهیم، تا امنیت ما که در منطقه مهم خاورمیانه قرار داریم و دشمنان زیادی داریم پیش از گذشته تامین شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه ارتش ما جدا از توانمندی های نظامی، رابطه خوبی با مردم دارد، اظهار داشت: اعتماد عمومی و احترام مردم به ارتش حائز اهمیت است، حضوری که ارتش در عرصه های مختلف برای کمک به مردم در حوادث سیل و زلزله دارد و نیروهایش در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار مردم حضور پیدا می کند، نشان دهنده رابطه عمیق است. این نیروی نظامی را کنار مردم ببینیم و مردم حضور نیروهای نظامی را بپذیرد اصل مهم امنیتی در سیستم های نظامی جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثیر حضور ارتش در حوزه انتخابیه اش که مرز مشترک با افغانستان دارد گفت:ارتش به عنوان نیروی پشتیبان در مرزهای شرقی حضور ارزشمندی دارد و از نیروهای مرزبانی حمایت می کند که به جای خود ارزشمند است. آرامش و امنیتی که در کشور داریم مدیون فداکاری، ایثار و تلاش نیروهای متخصص و ارزشمند ارتش و دلاوران این نیروهای ارزشمند هستیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 12738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =