کد خبر 12890
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

فیروزی در گفتگو با نمایندگان:

چرا باید برخی کالاها با گران شدن ارز گران تر شوند/ مسئولان به وضعیت بازار رسیدگی کنند

چرا باید برخی کالاها با گران شدن ارز گران تر شوند/ مسئولان به وضعیت بازار رسیدگی کنند

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله اشتباهی که در کشور وجود دارد این است که در برخی موارد با گران شدن ارز، برخی کالاهایی که تولید آنها هیچ ربطی به ارز نداشته است هم گران می شوند که این مسئله قابل توجیه نیست.

رحمت الله فیروزی پور بادی نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، در خصوص گرانی کالاهای اساسی گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم مخصوصا گوشت، قابل قبول نیست و باید مسئولین در این خصوص پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: درخصوص گرانی کالاهای اساسی، فشاری که بر قشر ضعیف جامعه وارد میشود قابل توجیه نیست، دولت باید در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم به ویژه گوشت و مرغ، تلاش بیشتری کند تا قشر عامه و ضعیف جامعه بتوانند کالاهای ضروری خود را بدون مشکل تهیه کنند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، افزود: از دلایل گرانی کالاهای اساسی، می توان به نداشتن برنامه ریزی مناسب، عدم تامین زیرساخت های لازم، عدم تامین منابع مالی مورد نیاز و... اشاره کرد.

فیروزی خاطر نشان کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کرد، نظارت بر تولید داخلی است، یعنی زمانی که کالایی در کشور تولید می‌شود و تولید آن کالا از لحاظ منابع اولیه و... به ارز ربطی ندارد، نباید قیمت این کالا از یک میزان مشخصی بیشتر شود، مسئله اشتباهی که در کشور وجود دارد این است که در برخی موارد با گران شدن ارز، برخی کالاهایی که تولید آنها هیچ ربطی به ارز نداشته است هم گران می شوند که این مسئله قابل توجیه نیست، باید بر این مسئله نظارت شود و لذا دولت باید تدبیری بیندیشد و در چارچوب مشخصی این نرخ ها تنظیم شود، ما در حوزه تولید و مصرف، باید با سیاست مشخصی پیش برویم و دولت نیز باید نظارت بهتری بر بازار داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 12890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =