کد خبر 12917
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

مجمع نمایندگان استان کردستان؛

سقز و بانه کم برخوردارترین حوزه در امر جاده ای است

سقز و بانه کم برخوردارترین حوزه در امر جاده ای است

مجمع نمایندگان استان کردستان خطاب به وزارت راه و شهرسازی، خواستار توجه و اعتبارات بیشتر برای بهبود وضعیت جاده های استان شدند.

به گزارش نمایندگان ما، مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در جلسه بررسی وضعیت جاده های استان کردستان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سنندج برگزار شد، نظرات و درخواست های خود را در حوزه جاده های کردستان عنوان کردند.

رحیمی نماینده حوزه سقز و بانه گفت: حوزه انتخابی سقز و بانه کم برخوردارترین حوزه در امر جاده ای است در حالی که این مناطق حدود ۲۵ درصد راه های استان را تشکیل می دهند.

قاسمی پور نماینده حوزه مریوان هم با اشاره به مرز باشماق گفت: ساماندهی این گذرگاه از سال ۹۹ شروع شده اما امروز تنها به ۱۶ درصد پیشرفت رسیده است.

وی در مورد پیاده روی اربعین در استان هم گفت: برای این میزبانی دیر شروع کردیم اما برای اربعین امسال اتفاقات خوبی رخ خواهد داد که باید بیشتر توجه شود.

نماینده مردم شهرستان مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راه آهن همدان سنندج تاکید کرد: راه آهن کردستان تنها زمانی فایده خواهد داشت که از مرز باشماق عبور کند چون مرز باشماق بین المللی است و برای کشور موقعیت مناسبی است.

اوسطی نماینده حوزه قروه نیز در این جلسه با عنوان این که راه زیربنای توسعه است افزود: شاخص راه مهم و سبب توسعه یافتگی در دنیا می باشد.

وی در مورد شاخص جاده های استان گفت: جاده های کردستان شاخص عقب ماندگی دارد و باید تزریق اعتبار صورت بگیرد تا به میانگین کشوری برسد.

وی نگاه کارجهادی و میدانی را خواستار شد و گفت: شاخص های جاده ای که در گزارشات اعلام می شود روشن باشد تا تصمیم سازی درست انجام شود، چون بیشتر جاده ها نیاز به بازسازی دارند.

نماینده حوزه قروه همچنین از مسائل مربوط به پیمانکاری در امر جاده ها گفت و افزود: مشکلات با پیمانکاران باید بررسی شود و در کل کشور حیطه کاری آنها تعیین تکلیف شود.

وی خواستار افزایش ظرفیت قیر استان هم شد و گفت با توجه به اینکه هوای استان در این فصل مناسب است پروژه راه ها سریع تر شروع شود تا از این چندماه استفاده بهینه شود.

فتحی نماینده ی حوزه سنندج و کامیاران هم خواستار اعتبار جهشی به استان شد و گفت: این اعتبارات لازم است تا شاهد تحولات باشیم.

وی درخواست ساماندهی نیروهای شرکتی راهداری را هم داشت و گفت: مطالبه بیشتر نیروهای شرکتی راهداری استان تبدیل وضعیت است که باید بررسی شود و تا تعیین تکلیف طرح تبدیل وضعیت این نیروها در مجلس شورای اسلامی، وضعیت معیشتی این نیروها بهبود یابد.

انتهای پیام 

کد خبر 12917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =