کد خبر 7229
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

قاسمی پور:

سفر رییس جمهور به استان کردستان قطعا می تواند منشا توسعه و پیشرفت استان باشد

سفر رییس جمهور به استان کردستان قطعا می تواند منشا توسعه و پیشرفت استان باشد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهور به استان کردستان قطعا می تواند منشا توسعه و پیشرفت استان کردستان در آینده ای نزدیک باشد و چهره محرومیت را از این استان کم رنگ کند.

به گزارش نمایندگان ما، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و  سروآباد در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه، با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان کردستان اظهار داشت: این سفر پرخیر و برکت برای استان مرزی و فرهنگی کردستان خواهد بود.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار در نظرگرفته شده برای استان کردستان در سفر رییس جمهوری بسیار خوب و در بین ۲۷ استانی که تاکنون سفر داشته اند جزو پنج استان برتر است که قطعا این میزان اعتبار می تواند چرخ توسعه و پیشرفت در استان کردستان را به حرکت در آورد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استقبال گرم و باشکوه مردم استان کردستان از رییس جمهور تاکید کرد و گفت: بعد از سفر رییس جمهور پیگیر تحقق مصوبات سفر خواهیم بود و نتایج و آثار مثبت این سفر در آینده ای نزدیک برای همگان قابل مشاهده است.

وی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان کردستان مهمترین مطالبات، مشکلات و نیازهای استان در بخش های ارتباطی، فناوری و اطلاعات، کشاورزی، مبادلات مرزی، آموزشی، اقتصادی و از همه مهمتر در صنایع سنگ آهن و طلا بحث و بررسی می شود.

قاسمی پور گفت: باتوجه به اینکه بیشترین مشکلات استان کردستان در بحث اشتغالزایی و بیکاری است تلاش خواهیم کرد از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای تولید و اشتغالزایی و رفع محرومیت استفاده کنیم.

وی افزود: کردستان در بخش های مختلف دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای است که توجه ویژه به این بخش ها می تواند محرومیت را از چهره استان کم رنگ کند و استان کردستان را به یک استان توسعه یافته تبدیل کند به شرطی که از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه صنایع سنگ آهن و طلا استان کردستان در کمتر نقطه ای از کشور وجود دارد تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در سفر رییس جمهوری این موضوع را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کنیم و از خام فروشی این صنایع باارزش در استان جلوگیری شود و با ایجاد صنایع تبدیلی و سایر زیرساخت های دیگر استان کردستان را به یک استان تولیدی و اقتصادی تبدیل کنیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود مرزهای رسمی و غیررسمی در استان کردستان در شهرستان های مرزی مریوان، بانه و سروآباد قطعا نجات بخش استان کردستان در بخش اقتصادی خواهد بود و یکی از مطالبات مهمی که در این سفر پیگیری می شود اختصاص بخشی از درآمدهای مبادلات مرزی به خود استان است.

وی اضافه کرد: توسعه و بهسازی مسیر ترانزیتی سنندج مریوان که شاهراه اقتصادی کشور نیز به شمار می رود یکی دیگر از مطالباتی است که در سفر رییس جمهوری پیگیری می شود، همچنین اجرایی شدن طرح منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه نیز یکی دیگر از مطالبات به حق مردم است که هرچه سریعتر باید اجرا شده و مردم آن را لمس و مشاهده کنند.

قاسمی پور گفت: باتوجه به نزدیک بودن اقلیم کردستان عراق به شهرستان های مریوان و سرواباد ایجاد یک بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه ضروری است که در بحث توریسم درمانی و گردشگران خارجی  بسیار تاثیرگذار خواهد بود و باتوجه به ثبت جهانی منطقه اورامان نیاز به تحقق این مطالبه را بیشتر می کند و در پایان سفر رییس جمهور بتوانیم این مطالبه مهم را اجرایی کنیم.

وی افزود:‌ یکی دیگر از مطالبات و مشکلات مهم منطقه بحث نجات بخشی دریاچه زریوار مریوان است که به عنوان نگین سرسبز استان کردستان در سطح ملی و جهانی مطرح است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم از خشکی تالاب و نابودی این گنجینه باارزش جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالباتی که در سفر رییس جمهوری بررسی و پیگیری می شود بحث حضور بانوان در جامعه است و اینکه بتوانیم از بانوان باتوجه به توانمندی های آنها در بخش های مدیریتی استفاده کنیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مطالبات و نیازهایی که در سفر رییسی بحث و بررسی می شود و مربوط به مردم شهرستان سروآباد است ایجاد ایستگاه های پمپاژ آب برای توسعه باغداری و کشاورزی منطقه باتوجه به ظرفیت رودخانه سیروان است.

وی اضافه کرد:‌ شهرستان سروآباد در بخش شیلات و تولید ماهیان سردآبی ظرفیت بسیار خوبی دارد که در سطح کشوری مطرح است که با تخصیص اعتبارات لازم در سفر رییس جمهوری به این بخش مهم اقتصادی، می توانیم تولید را در این شهرستان مرزی شکوفا کنیم.

قاسمی پور یادآور شد:‌ بحث ساماندهی کولبران، تورم و گرانی، فعال کردن کارگاه ها و کارخانجات تولیدی که از کار افتاده اند، ایجاد فرودگاه، راه آهن، ایجاد سردخانه های بزرگ و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی از دیگر مطالباتی است که در سفر رییس جمهور به استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا تحقق این مطالبات می تواند استان کردستان را به یک استان مهم کشور در بخش های مختلف تولیدی، اقتصادی و کشاورزی تبدیل کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =