کد خبر 12932
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

جلال زاده تشریح کرد:

مسائل اقلیمی و مخاطرات آن از مباحث کمیسیون امنیت ملی

مسائل اقلیمی و مخاطرات آن از مباحث کمیسیون امنیت ملی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست این کمیسیون در خصوصی بررسی مخاطرات اقلیمی را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشستی با عنوان بررسی مخاطرات اقلیمی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسائل اقلیمی و مخاطرات آن از مباحث بسیار مهم در حوزه امنیت و توسعه کشور است از این رو کمیسیون امنیت ملی از مدتی قبل موضوع مخاطرات اقلیمی و آثار آن را در دستورکار خود قرار داده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست اخیر با حضور دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل‌ها و سازمان نقشه‌برداری در محل کمیسیون برگزار شد.

وی بیان کرد: در  جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع مخاطرات اقلیمی تشکیل شد، وضعیت حال حاضر اراضی کشوز، منابع طبیعی، فرونشست‌ها، وضعیت آب در کشور و حکمرانی آب و خاک مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس افزود: قرار شد در جلسات بعدی، پیش‌بینی‌ها و پیشنهادات دستگاه‌ها را برای بهبود وضعیت حاضر مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشگیری از مخاطرات اقلیمی باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که این مسئله بسیاری از کشورها از جمله ایران است لذا نیازمند برنامه‌ریزی برای آینده ایم تا مخاطرات اقلیمی را کاهش دهیم و اجازه ندهیم این خطرات منافع ملی را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبر 12932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =