کد خبر 13164
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

علیرضابیگی در گفتگو با نمایندگان:

تجربه نشان داده وزرای انتخابی ثبات چندانی ندارند!

تجربه نشان داده وزرای انتخابی ثبات چندانی ندارند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر وزرایی که در اختیار رئیس جمهور هستند و با ایشان کار می کنند، دچار یک بی ثباتی شده اند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، گفت: در حال حاضر وزرایی که با رئیس جمهور کار می کنند دچار یک بی ثباتی شده اند، یعنی شما اگه وزرایی مانند وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع را در نظر بگیرید که این وزارتخانه ها چندان در اختیار رئیس‌جمهور نیستند، خواهید دید که مشکل قابل توجهی در این وزارتخانه ها دیده نمی شود اما زمانی که به وزارتخانه هایی مانند وزارت صمت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... نگاه می کنیم شاهد آن هستیم که این وزارتخانه هایی که در اختیار کامل رییس جمهور هستند و با ایشان کار می کنند، مشکلات متعددی در آنها وجود دارد.

وی بیان کرد: درحال حاضر رئیس جمهور به مدت سه ماه مهلت دارد که برای سه وزارتخانه صمت، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش وزرای جدیدی را معرفی کند که متاسفانه در این مدت سه ماهه این وزارتخانه ها در بلاتکلیفی به سر خواهند برد و به توسط سرپرست اداره خواهند شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه این سنت نادرستی که بر جای مانده است و وزرای جدید، برای به دست آوردن رأی اعتماد نمایندگان و نظر مثبت آنان، تمام تلاش خود را می‌کنند تا نظر نمایندگان را جلب کنند و بتوانند رأی اعتماد آنان را به دست بیاورند، در این میان سنگ اندازی می کند.

علیرضابیگی در  انتها بیان کرد: تجربه نشان داده است که دامنه انتخاب رئیس جمهور برای معرفی وزرای جدید، محدود است و ایشان وزرا را فقط از بین اشخاص پیرامون خود انتخاب می کند و از پیرامون خود فراتر نمی‌رود که این مسئله نیز قابل قبول نیست.

انتهای پیام

کد خبر 13164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =