کد خبر 13257
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

درخشان:

نشست شورای عالی صنایع دریایی بعد از توقفی ۶ ساله برگزار شد

نشست شورای عالی صنایع دریایی بعد از توقفی ۶ ساله برگزار شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی، از برگزاری نشست شورای عالی صنایع دریایی بعد از گذشت ۶ سال با حضور رییس جمهور خبر داد.

به گزارش نمایندگان ، عبدالناصر درخشان با اعلام خبر برگزاری نشست شورای عالی صنایع دریایی در تشریح جزییات آن، گفت: با پیگیری‌های مکرر و مکاتبات انجام شده در نهایت روز گذشته نشست شورای عالی صنایع دریایی بعد از گذشت ۶ سال با حضور رییس جمهور، معاونانش و وزرای مربوطه برگزار شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: برگزاری این نشست از این جهت از اهمیت بسیاری برخوردار بود که بر اساس گزارش‌های واصله هم‌اکنون ۸۰ درصد ظرفیت صنایع دریایی کشور از جمله کشتی‌سازی خالی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: البته این برای اولین بار بود که شاهد حضور نماینده‌ای از استان سیستان و بلوچستان به عنوان عضو ناظر در شورای عالی صنایع دریایی بودیم که می‌تواند بارقه امیدی برای رفع مشکلات این حوزه در  استان باشد.

وی افزود: رییس جمهور در این نشست به این مهم اشاره کردند که متاسفانه یک عقب‌ماندگی قابل توجهی در حوزه صنایع دریایی کشور وجود دارد که جبران آن‌ و رسیدن به سطح مطلوب نیز در گروی همگرایی و همراهی دستگاه‌های مربوطه و انجام یک اقدام جهشی در این حوزه است.

درخشان خاطرنشان کرد: در این نشست بعد از ارائه گزارش دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های محقق شده در حوزه دریایی، مواردی که برای پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی موجود در این حوزه مورد نیاز است، احصاء شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این نشست به این نکته نیز اشاره شد که در سال ۲۰۲۱ سهم جمهوری اسلامی ایران از حمل و نقل دریایی در سطح بین‌المللی ۳۱ درصد، صنایع دریایی ۳۷ درصد، شیلات و آبزیان ۱۹ درصد، گردشگری ۴ درصد و خدمات بندری ۹ درصد بوده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی، یادآور شد: نوسازی ناوگان تجاری و خدمات صیادی، تقویت صندوق توسعه صنایع دریایی، تمدید حمایت‌های مندرج در قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، توسعه سوخت‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) با هدف کسب ۳۰ درصد از بازار منطقه، پیگیری اخذ مجوز تأمین سوخت یارانه‌ای برای گردشگری دریایی و صیادی فراسرزمینی، ایجاد کمیته ملی تدوین استاندارد صنایع دریایی، ایجاد پایگاه ملی فراداده پژوهش‌های دریای و ارتقای سرمایه انسانی توسط وزارت علوم و توسعه محصولات دانش‌بنیان در زنجیره تامین دریایی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام 

کد خبر 13257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =