کد خبر 13400
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

حسین زهی:

از سال گذشته تا به امروز با کمبود بلیت مواجه هستیم

از سال گذشته تا به امروز با کمبود بلیت مواجه هستیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه ای بر عملکرد ایرلاین ها داشته و اگر قرار است افزایش قیمتی صورت گیرد با نظر دستگاه های قیمت گذار ذی ربط و در نظر گرفتن منافع مردم باشد.

به گزارش نمایندگان، اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: متاسفانه از سال گذشته تا به امروز با کمبود بلیت مواجه هستیم. یا پروازها لغو می شود و یا کلا بلیت محدود است. لازم است وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه ای بر عملکرد ایرلاین ها داشته باشد. اگر قرار است بلیت گران شود باید دستگاه های ذی ربط در این حوزه با سنجیدن شرایط، قیمت گذاری منطقی داشته باشند.

ایرلاین ها برای افزایش قیمت، نرخ دلار را به میان می کشند

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ایرلاین ها برای افزایش قیمت پای افزایش نرخ دلار را به میان می کشند. همان طوری که در صنعت خودروسازی این بهانه وجود دارد. اگر قیمت پراید را با دلار ۵۰ هزار تومانی حساب کنیم، کمتر از رقمی می شود که اکنون در بازار خرید و فروش می شود. ما باید به فکر منافع مردم هم باشیم، صرفا نباید نگاه، سود ایرلاین ها باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نیاز است که وزارت راه و شهرسازی ورود جدی تری به این حوزه داشته و بر عمکرد ایرلاین ها نظارت کند. با توجه به فاصله زیادی که بین مراکز استان ها با مرکز وجود دارد، سود دهی برای ایرلاین ها بیشتر است. باتوجه به بعد مسافتی موجود، تقاضا برای دسترسی به هواپیما بالا است.

حسین زهی گفت: امروز خیلی از جاده های کشور ناامن است و مردم ترجیح می دهند با هواپیما سفر کنند پس باید امکان دسترسی همه اقشار به هواپیما فراهم شود.

انتهای پیام

کد خبر 13400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =