کد خبر 13456
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

رفیعی:

موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین باید هرچه سریعتر اجرایی شود

موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین باید هرچه سریعتر اجرایی شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قانون هوای پاک تاکید کرد که موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین (کهاب) در تمامی جایگاههای بنزین یکی از الزامات قانون هوای پاک است که وزارت نفت باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

به گزارش نمایندگان ما، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر نگهداری تجهیزات استخراج و انتقال نفت گفت: با توجه به قدیمی بودن بخش قابل توجهی از تجهیزات و خطوط انتقال فراورده‌های نفتی در کشور وزارت نفت باید بازدیدهای دوره‌ای از تجهیزات و خصوصا خطوط انتقال فرآورده‌ها را افزایش دهد تا شاهد نشت و بروز خسارات محیط زیستی نباشیم.

وی با بیان این که یکی از مشکلات آلودگی هوا در کشور بخصوص در فصول سرد سال استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور است گفت: انتظار داریم وزارت نفت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به گوگردزدایی از مازوت اقدام کنند. رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به قانون هوای پاک تاکید کرد: موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین (کهاب) در تمامی جایگاههای بنزین یکی از الزامات قانون هوای پاک است که وزارت نفت باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی با تاکید بر این که بخارات بنزین با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری موضوعات آلودگی هوا بخصوص اجرایی شدن طرح کهاب است که در این زمینه انتظار داریم سازمان خفاظت محیط زیست هرچه سریعتر ضمن نظارت جدی بر این امر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

وی از آمادگی فراکسیون محیط زیست مجلس برای حمایت از شرکت‌های نفتی که در زمینه حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی این شرکت‌ها را گرد هم می‌آوریم تا ضمن کمک به وزارت نفت برای حفاظت از محیط زیست فرصت‌های بیشتری برای فعالیت‌های آنها در کشور فراهم شود.

منبع: برنا

انتهای پیام

کد خبر 13456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =