کد خبر 13441
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

حیدری:

هرچه رأی رئیس مجلس بالاتر باشد برای قدرت و جایگاه مجلس و حاکمیت بهتر است

هرچه رأی رئیس مجلس بالاتر باشد برای قدرت و جایگاه مجلس و حاکمیت بهتر است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پایبندی به نظر فراکسیون انقلاب را به نفع این فراکسیون دانست و گفت: هرچه رأی رئیس مجلس بالاتر باشد برای قدرت و جایگاه مجلس و حاکمیت بهتر است.

به گزارش نمایندگان، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون انقلاب اسلامی از رأی بالایی برخوردار است، گفت: به دلیل اینکه تشتتی در میان اعضا و کاندیداهای هیأت رئیسه پیش نیاید قبل از آنکه در صحن مجلس رای گیری شود، فراکسیون جلسه ای برای مشخص شدن کاندیداهای هیأت رئیسه برگزار می کند که رأی گیری اولیه انجام می شود. در این جلسه بیشتر بحث در خصوص کاندیداهای ریاست مجلس و نواب است.

نماینده قصر شیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی خارج از نظر فراکسیونی برای این سه جایگاه کاندیدا می شوند، عنوان کرد: این در حالی است که عموما هر آنچه در فراکسیون رأی آورد در صحن هم همان تصمیم گرفته می شود؛ چون افرادی که تک‌روی کرده و خارج از تصمیم فراکسیون ورود می کنند رأی بسیار کم و پایینی دارند چون تابع فراکسیون نیستند.

حیدری با اشاره به کاندیداتوری و موازی کاری برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست مجلس، تاکید کرد: از نظر قانونی منعی برای کاندید شدن افراد برای ریاست وجود ندارد اما از نظر اخلاقی افراد باید پایبند به نظر جمعی فراکسیون باشند و پایبندی به نظر فراکسیون به نفع اعضا و فراکسیون است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که یک فرد رئیس مجلس می شود هر چه رأی بالاتری داشته باشد برای قدرت و جایگاه مجلس و حاکمیت بهتر است. اگر افرادی که علیرغم نظر جمعی فراکسیون در صحن مجلس کاندیدای ریاست می شوند، به این موضوع توجه داشته باشند، باید اجازه دهند رئیس مجلس و نواب با رای بالایی انتخاب شوند و رای این افراد را پایین نیاورند.

انتهای پیام

کد خبر 13441

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =