کد خبر 13475
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

راستینه:

فراکسیون‌ها در مجالس گذشته هم نقش خود را به درستی ایفا نمی کردند

فراکسیون‌ها در مجالس گذشته هم نقش خود را به درستی ایفا نمی کردند

عضو فراکسیون انقلاب با بیان اینکه فراکسیون‌ها در مجالس گذشته هم نقش خود را به درستی ایفا نمی کردند، اظهار داشت: فراکسیون ها که باید بسترساز تصمیمات کارشناسی تر در صحن مجلس باشند.

به گزارش نمایندگان، احمد راستینه هفشجانی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون‌ها در مجالس گذشته هم نقش خود را به درستی ایفا نمی کردند، اظهار داشت: فراکسیون ها که باید بسترساز تصمیمات کارشناسی تر در صحن مجلس باشند، در تمام ادوار مجلس بر اساس موضوع تشکیل جلسه نمی دادند و تحلیل های کارشناسی ارائه نمی کردند؛  معمولا افراد در فراکسیون های متعدد عضو هستند و این عضویت در فراکسیون های متعدد وزن کارشناسی فراکسیون ها را تقلیل داده و این موضوع مربوط به همه ادوار مجلس است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر می‌رسد اگر بنا است تصمیمات فراکسیونی مبنا قرار بگیرد ما نیازمند اصلاح آیین نامه مجلس هستیم تا هر نماینده ملزم شود،  حداکثر در ۲ یا ۳ فراکسیون عضویت داشته باشد. اما در حال حاضر افراد در فراکسیون های متعدد عضو هستند که این موضوع وزن کارشناسی و تاثیرگذاری فراکسیون انقلاب اسلامی را تقلیل می دهد و به دنبال آن تصمیمات درصحن مجلس اطمینان آور نیست.

وی در پایان تصریح کرد: در این شرایط افراد تعصبی نسبت به تصمیمات فراکسیونی ندارند و به همین دلیل برخلاف تصمیمات فراکسیون انقلاب اسلامی تصمیم گیری می کنند لذا تاکید می کنم آیین نامه داخلی مجلس باید اصلاح شود و تا زمانیکه این اتفاق نیفتد این مسیر ادامه دارد و افراد به تصمیمات فراکسیونی پایبند و متعهد نیستند.

انتهای پیام

کد خبر 13475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =