کد خبر 13470
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

افتتاح پروژه‌های بزرگ همراه اول با حضور رییس‌جمهور  

افتتاح پروژه‌های بزرگ همراه اول با حضور رییس‌جمهور  

همزمان با روز جهانی ارتباطات، در مراسمی با حضور رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات، اولین آزمایشگاه تخصصی نسل ۵ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد و ۲۲۰۰ روستای جدید نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.   

به گزارش نمایندگان، همزمان با روز جهانی ارتباطات، در مراسمی با حضور رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات، اولین آزمایشگاه تخصصی نسل ۵ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد و ۲۲۰۰ روستای جدید نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.   

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور: «شاد» که در دوران کرونا به‌وجود آمد، در نظام آموزشی آثار و فواید بسیاری داشت؛ سامانه‌ای که در نظام آموزشی ما یک پدیده نو بود و مانع از ایجاد وقفه در آموزش دانش‌آموزان شد. ما گفتیم که این سامانه را کنار نگذارند تا در کنار آموزش حضوری، برای مسائل کمک‌آموزشی استفاده کنند؛ زیرا ارتباطات خوبی ایجاد شده و این شبکه را نباید از دست داد. (شبکه «شاد» با سرمایه گذاری همراه اول در دوران کرونا راه اندازی شد.) 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات: از ابتدای دولت سیزدهم، چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار با تلاش اپراتورها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است. هم‌اکنون ۹۲ درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل شده‌اند و ۸ درصد باقی‌مانده که جزو روستاهای صعب‌العبور به‌شمار می‌روند به‌زودی متصل خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر 13470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =