کد خبر 13523
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

اقدامات زندان عادل آباد در طبقه‌بندی زندانیان قابل تحسین است

اقدامات زندان عادل آباد در طبقه‌بندی زندانیان قابل تحسین است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در بازدید از زندان های شیراز، گفت: اقدامات زندان عادل آباد در طبقه‌بندی زندانیان و بازاجتماعی سازی مجرمان قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته حقوقی و قضایی اصل نود، با همراهی نمایندگانی چون جعفر قادری و روح اله نجابت (نمایندگان محترم مردم شیراز در مجلس)، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شیراز و کانون اصلاح و تربیت فارس، با توضیحات اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندانهای استان در جریان برنامه های تامینی و تربیتی جاری در این زندان ها قرار گرفتند. 

در این بازدید الهام آزاد با حضور در خوابگاه ها و اندرزگاه ها از نزدیک با زندانیان دیدار و گفتگو نموده و روند نگهداری و ارائه خدمات به آن را مورد بررسی قرار دادند. 

در پایان این بازدید  ۴ ساعته، الهام آزاد نماینده مجلس و عضو هیئت رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات زندان های شیراز را با محوریت مدیران زندان ها  خصوصا در خصوص  طرح طبقه بندی و بازاجتماعی سازی زندانیان  مطلوب ارزیابی و در شاخص هایی آن را الگویی برای سایر استان‌ها قلمداد نمود. 

آزاد رییس کمیته قضایی کمیسیون اصل ۹۰، نظارت بر عملکرد سازمان زندانها و بازدید از زندان‌های کشور را از برنامه های مهم  برشمرد و افزود:  در این بازدیدها اقدامات سازمان زندانها در حوزه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که ارزیابی ما از اقدامات انجام پذیرفته در زندان عادل آباد شیراز مبین عملکرد خوب و برنامه‌ریزی مطلوب این سازمان بوده که رضایتمندی عمومی گروه های مخاطب را نیز بدنبال داشته است. 

وی تصریح داشت: در حوزه باز اجتماعی سازی زندانیان، اقدامات فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، مهارت آموزی، مهارت های اساسی زندگی و...  که در زندان عادل آباد،مجتمع  اندرزگاهی نسوان و کانون اصلاح و تربیت  مشاهده شده، در بسیاری از شاخص‌ها، اقدامات مطلوب  منجر به بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه می گردد.

الهام آزاد خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی از سوی مدیر کل زندانهای فارس به منظور تعیین تکلیف نیروهای ساعتی و قرارداد کار معین که سالیان متوالی در زندان ها مشغول بکار می باشند و همچنین در حوزه عمل مؤثرتر سایر دستگاه به  مسئولیت اجتماعی و مشارکت  در فرایند اصلاح مجرمان و پذیرش اجتماعی آنان مطرح شده  که در کمیسیون اصل ۹۰ به آن پرداخته خواهد شد. ضمن اینکه با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، پیش‌بینی میشود  دغدغه‌های کارکنان تلاشگر و خدوم موقت سازمان زندانها در خصوص تعیین وضعیت استخدامی شان رفع شود.

انتهای پیام

کد خبر 13523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =