کد خبر 13556
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

جلالی در گفتگو با نمایندگان:

برنامه هفتم چارچوب و ساختار حرکت نظام است

برنامه هفتم چارچوب و ساختار حرکت نظام است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه هفتم چارچوب و ساختار حرکت نظام جمهوری اسلامی است و باید تلاش کنیم متناسب با اهداف نظام جمهوری اسلامی برنامه تدوین شود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت: مجلس تلاش می‌کند در یکی دو ماه آینده برنامه هفتم را به تصویب برساند تا نقشه راه را بر اساس برنامه هفتم ترسیم کنند.

وی افزود: تغییراتی در برخی برنامه‌ها ایجاد می‌شود از جمله در قانون بودجه ممکن است بازنگری صورت گیرد و بر اساس برنامه هفتم تنظیم شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه هفتم اولویت ویژه مجلس قرار می‌گیرد.

جلالی با بیان اینکه برنامه هفتم باید در مجلس چکش کاری شود، اضافه کرد: حوزه دین در تدوین برنامه هفتم حضور فعال نداشته است و انتظار می‌رود که در بررسی مجلس این امر مورد توجه قرار گیرد. زیرا نظام ما جمهوری اسلامی است و باید همه برای حوزه‌ها با شاخص های دینی برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه هفتم توسعه باید به گونه‌ای تنظیم و تدوین شود که اولا با قانون اساسی همخوانی داشته باشد دیگر آنکه مخالف شرع نباشد و از سویی مخالف اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام نباشد.

وی افزود: انتظار می‌رود همه این موارد در برنامه هفتم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد و در تصویب و بررسی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: باید یک ارزیابی از برنامه ششم توسعه صورت می‌گرفت که چه میزان عملیاتی شده است. برنامه هفتم چهارچوب و ساختار نظام است و حرکت ما باید بر اساس آن باشد و در تدوین آن باید دقت نظر لازم صورت گیرد.

انتهای پیام 

کد خبر 13556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =