کد خبر 13616
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

شریعتی:

توافقنامه اخیر ایران و روسیه منجر به ثبات در اقتصاد دو طرف مرز خواهد شد

توافقنامه اخیر ایران و روسیه منجر به ثبات در اقتصاد دو طرف مرز خواهد شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: توافقنامه ایران و روسیه برای احداث راه آهن رشت-آستارا یک پروژه راهبردی بوده که منجر به ثبات در اقتصاد دو طرف مرز خواهد شد.

به گزارش نمایندگان، غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره تاثیرات و مزایای اقتصادی توافقنامه ایران و روسیه برای احداث راه آهن رشت - آستارا، بیان کرد: احداث این راه آهن مسیر کریدور شمال- جنوب کشور را به یکدیگر وصل می کند و کشور را به اروپا متصل می کند. تکمیل این پروژه یک ضرورت حیاتی در حوزه حمل و نقل و یک پروژه راهبردی برای کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر یکی از اهداف هر پروژه اقتصادی در دنیا این است که بتواند از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی استفاده کند. یقینا مشارکت سایر کشورها در تکمیل پروژه ها یکی از اهداف اقتصادی کشور است. از طرف دیگر پیشبرد چنین پروژه هایی با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه سبب ثبات در اقتصاد دو طرف مرز خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: احداث راه آهن رشت-آستارا از هر نگاهی حائز اهمیت بوده و برای کشور ما از ضروریات است. امیدوار هستیم با همکاری دو طرف در زمان بندی تعریف شده این پروژه به پایان برسد چراکه این توافق برای دو طرف آثار اقتصادی مثبتی برجای خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 13616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =