کد خبر 13781
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

ذوالنوری:

کارگاه های فنی و حرفه ای باید تقویت شوند

کارگاه های فنی و حرفه ای باید تقویت شوند

نائب رئیس مجلس گفت: کارگاه های فنی و حرفه ای باید تقویت شوند و ابزارهای پیشرفته را در اختیار این گارگاه ها قرار داد تا مهارت‌آموزان بتوانند آموزش صحیح و لازم را ببینند که این اتفاق نیز نیاز به اعتبارات و هزینه دارد.

به گزارش نمایندگان، مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با ریاست سازمان فنی و حرفه ای و معاونین وی که در دفتر هیئت رئیسه مجلس برگزار شد اظهار کرد: با مباحث و نظرات شما در خصوص مشکلات و کمبودهای موجود و همچنین آموزش و مهارت آموزی تاثیرگذار سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال پایدار، موافقم و امیدوارم با همکاری و مساعدت های همه جانبه بخش اعظمی از این مشکلات برطرف شود تا این سازمان کارآیی بیش تر خود را در جامعه نشان دهد.

وی افزود: معتقدم در شرایط موجود اقتصادی کشور آموزش و مهارت سازمان فنی و حرفه ای می تواند راه موثری برای برون رفت از بیکاری باشد و البته ناگفته نماند که چنین اقدامی نیز کم هزینه و برای دولت بار مالی آنچنانی ندارد؛ ضمنا باید گفته شود اگر دولت بخواهد اشتغال پایدار و  بزرگ ایجاد کند هزینه ای هنگفت و میلیاردی نیاز دارد اما سازمان فنی و حرفه ای می تواند با پایین ترین هزینه از طریق مهارت اشتغال ایجاد کند.

نائب رئیس مجلس بیان کرد: افرادی که در سازمان فنی و حرفه ای آموزش و مهارت کافی را می بینند شغل آنها تضمین شده است چرا که با ذوق و علاقه و متناسب با استعداد های خود، این حرفه را انتخاب می کنند و همین موضوع از عوامل اساسی موفقیت و پیشرفت آنها در جامعه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: متاسفانه در دانشگاه های ما، آنگونه که باید، مهارت آموزی وجود ندارد و بیشتر دروس و مباحث تئوریک، نظری و یا به سمت مدرک گرایی رفته اند که چنین موضوعی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم نمی کند اما نیروی مهارت دیده فنی و حرفه ای پس از فراغت از تحصیل خود را در جهت تولید شغل حرکت می دهد؛ بنابراین معتقدم باید برای پرورش و مهارت نیروی کار اعتبار خاصی در نظر گرفت و هزینه کافی را برای انجام این کار پرداخت کرد؛ که در حقیقت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

نائب رئیس مجلس عنوان کرد: کارگاه های فنی و حرفه ای باید تقویت شوند و ابزارهای پیشرفته را در اختیار این گارگاه ها قرار داد تا مهارت آموزان بتوانند آموزش صحیح و لازم را ببینند که این اتفاق نیز نیاز به اعتبارات و هزینه دارد لذا بایستی در این زمینه برنامه ریزی مناسب صورت گیرد؛ متاسفانه در حال حاضر بودجه سازمان فنی و حرفه ای ۲ هزار میلیارد تومان است و قطعا نمی توان با این اعتبار مهارت های کافی را در اختیار مهارت آموزان قرار داد.

وی افزود: با توجه به عوامل متعددی از قبیل سرعت بالای پیشرفت فناوری، رشد و پیشرفت تجهیزات و ابزار ها و ماشین آلات، افزایش و گسترش استفاده از هوش مصنوعی در تولید و اشتغال و صنعت، ضروری است که کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای به تجهیزات مناسب و متناسب با سرعت تغییرات یاد شده مجهز شوند که این امر توجه ویژه دولت و مجلس را می طلبد.

ذوالنوری در پایان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات جامعه بزرگ فنی و حرفه ای کشور تلاش های همه کسانی را که در توانمند سازی و اشتغال جوانان زحمت میکشند، از مصادیق جهاد و فعالیت های جهادی برشمرد.

انتهای پیام

کد خبر 13781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =