کد خبر 13821
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

عزیزی:

ایران و عمان نقش مهمی در تقویت صلح و ثبات منطقه دارند

ایران و عمان نقش مهمی در تقویت صلح و ثبات منطقه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران و عمان نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات منطقه دارند، گفت: ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و توسعه روابط در قالب اجرای توافقات و سندهای همکاری در رفع نیازهای طرفین موثر است.

به گزارش نمایندگان، ابراهیم عزیزی در مورد سفر پادشاه عمان به تهران اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی فعال منطقه‌ای است که باید قدردان این زحمات بوده و تلاش کنیم تا با کمک کشورهای همسایه، مشکلات منطقه حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: در این مدت شاهد تلاش بسیار خوب پادشاهی عمان در حل مشکلات منطقه‌ای بوده ایم و آنها سعی کردند که با همراهی و همکاری ایران برای تقویت صلح و ثبات منطقه گام های جدی بردارند.

نماینده مردم شیراز سفر هیثم بن طارق آل‌سعید به تهران را تکمیل کننده سفر آیت الله رییسی به مسقط عنوان کرد و گفت:دو کشور ایران و عمان در حوزه های تجاری، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستند و این توسعه روابط در قالب اجرای توافقات و سندهای همکاری می تواند در رفع نیازهای طرفین موثر باشد.

عزیزی خواستار تشکیل فعال شدن کمیته مشترک ایران و عمان شد و تصریح کرد: توافقات صورت گرفته در سفرهای مقامات دو کشور باید عملیاتی شود و در این صورت شاهد عمیق تر شدن روابط تهران - مسقط خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش مهم ایران و عمان در تقویت صلح و ثبات منطقه بیان داشت: عمان نقش بسیار مهمی در همکاری های منطقه ای دارد و در این مسیر برای وحدت کشورهای اسلامی به خوبی عمل کرده و این فرصتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

نباید برخی مسائل کوچک باعث افتراق و اختلاف ایران و مصر شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقش عمان در احیای روابط ایران و مصر را موثر عنوان کرد و بیان داشت: در شرایطی که روابط ایران و عربستان بازسازی شده انتظار داریم که روابط تهران و قاهره با نگاه‌های حاکم دو کشور ترمیم و بازسازی شود.

عزیزی اضافه کرد: ایران و مصر دو کشور بزرگ منطقه هستند و نباید برخی مسائل کوچک باعث افتراق و اختلاف دو کشور شود و این مسائل هر چه زودتر رفع شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 13821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =