کد خبر 13933
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

رفیعی در گفتگو با نمایندگان:

مجلس پیگیر نحوه هزینه‌کرد بودجه ترمیم حقوق محیط بانان است

مجلس پیگیر نحوه هزینه‌کرد بودجه ترمیم حقوق محیط بانان است

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از پیگیری هزینه‌کرد بودجه ترمیم حقوق محیط بانان خبر داد.

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به موضوع محیط بانان در کشور گفت: حضور محیط بانان به عنوان اولین مهمانان ویژه مجلس یازدهم نشان از درک اهمیت شغل محیط بانی در قوه مقننه است.

وی با بیان این که قانون حمایت بیمه ای و قضایی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی در جهت حمایت از محیط بانان در مجلس تصویب شد افزود: همچنین برای نخستین بار بودجه ۱۴۰۰ ردیف مستقلی برای محیط بانان سازمان محیط زیست اختصاص یافت که این روند در بودجه‌های آتی نیز پیش بینی شد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اختصاص ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای ترمیم حقوق محیط بانان در سال گذشته گفت: متاسفانه علی‌رغم اختصاص این اعتبار عملا شاهد بهبود پرداختی و معیشت محیط بانان نیستیم.

وی از پیگیری فراکسیون محیط زیست مجلس برای نحوه هزینه‌کرد این اعتبار خبر داد و گفت: این موضوع هم‌اکنون از طریق دستگاه‌های نظارتی در دست پیگیری است و بزودی گزارش آن در اختیار مجلس قرار می‌گیرد.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از تهیه گزارش نظارتی مجلس بر عملکرد یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خبرداد و گفت: این گزارش بر اساس ماده ١٠٧ آیین نامه داخلی مجلس در حال تهیه است.

وی با تاکید بر این که یگان حفاظت سازمان محیط زیست باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات محیط بانان بکار بگیرد افزود: این در حالیست که عملا شاهد اقدامات نمایشی هستیم و عملا مشکلات محیط بانان کشور به قوت خود باقی مانده است به شکلی که مشکلات معیشتی این قشر برطرف شده و نه تجهیزات و نیازهای فنی آنها تامین شده است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در بودجه امسال اعتباری برای ترمیم حقوق محیط بانان اختصاص یافت که در حال پیگیری جدی آن از سازمان برنامه و بودجه تا زمان تخصیص هستیم.

وی با بیان این‌که اصلاح قانون حمل و بگارگیری سلاح محیط بانان در دستور صحن است تصریح کرد: امیدواریم با تصویب این قانون مشکلات محیط بانان برای استفاده از سلاح برطرف شود.

رفیعی با اشاره به این که نوع قرارداد محیط بانان یکی از مشکلات دیگر این قشر است گفت: طرح تبدیل وضعیت محیط بان توسط فراکسیون محیط زیست مجلس تهیه شده و در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس است.
وی تصریح کرد: موضوع درآمد و حقوق محیط بانان کشور در کمیسیون کشاورزی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 13933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =