کد خبر 14063
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

سلیمی:

توقف نفتکش های ایرانی در بنادر ونزوئلا نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها است

توقف نفتکش های ایرانی در بنادر ونزوئلا نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها است

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد جمهوری اسلامی یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی دنیا محسوب شده و هر نوع اقدام علیه کشورمان می تواند بازار انرژی دنیا را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

به گزارش نمایندگان،  اصغر سلیمی عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح ضدایرانی قانونگذاران آمریکایی در راستای توقف فروش و صادرات نفت کشورمان، گفت: متاسفانه واشنگتن همچنان از شکست های گذشته خود در مقابل ایران درس عبرت نگرفته و بر این اساس نسبت به اعمال تحریم های متعدد تکراری اصرار دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگذاران ایالات متحده طی دهه های گذشته بارها اقتصاد ایران خصوصا در حوزه نفت و پتروشیمی را تحت تحریم قرار داده اند، اظهار کرد: در این راستا تلاش کردند با اجرای سیاست ایران هراسی، زمینه عدم خرید نفت ایران را محقق کنند تا از این طریق درآمدزایی جمهوری اسلامی با مشکلات متعدد مواجه شود.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که امروزه شاهد توقف نفتکش های ایرانی در بنادر ونزوئلا و به عبارتی آمریکای لاتین هستیم که نشان دهنده بی اثر بودن تحریم های این صنعت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی دنیا محسوب شده و هر نوع اقدام علیه کشورمان می تواند بازار انرژی دنیا را تحت تاثیر منفی قرار دهد، افزود: متاسفانه قانونگذاران آمریکایی به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی علیه ایران اقدام می کنند و بر این اساس چندی پیش شاهد توقیف نفتکش های ایرانی از سوی ایالات متحده بودیم اما با واکنش سریع و متقابل جمهوری اسلامی آنها متوجه شدند که نباید پای خودشان را فراتر از حریم خود بگذارند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روش های مختلفی برای فروش و صادرات نفت ایران وجود دارد که دیگر هیچ نوع تحریم و ایجاد محدودیت نمی تواند مانعی برای این صنعت باشد، خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد حوزه پتروشیمی به عنوان یکی از زیرمجموعه های صنعت نفت در دنیا دارای اهمیت بوده و ایران نیز در این عرصه محصولات متعددی تولید می کند که کشورهای زیرا خواهان خریداری‌شان هستند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 14063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =