کد خبر 10023
۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

بیگی نژاد:

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مهمترین راه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مهمترین راه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان اینکه دولت سیزدهم با سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی، سیاست فروش نفت خام را تغییر داد، اظهار داشت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مهمترین راه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

به گزارش نمایندگان ما، هادی بیگی نژاد  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در خصوص افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم باور دارد که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بر نخواهند داشت؛ در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه نفت انجام داد که منجر به دور زدن تحریم‌ها و افزایش میزان فروش نفت در شرایط تحریمی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: این باور دولت سبب شد که شیوه‌های جدید درآمدزایی در حوزه نفت اتخاذ شده و مشتری‌های جدیدی برای نفت ایران در جهان شناسایی شود تا درآمد کشور از صادرات نفت و محصولات پتروشیمی افزایش یابد.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه دولت سیزدهم عملکرد قابل قبولی در حوزه پالایشگاه داری و بازار داری در بخش پتروشیمی داشته است، گفت: دولت در بخش توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌های فراسرزمینی موفق عمل کرده و کشور ونزوئلا نقطه آغاز راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که به نظر می رسد دولت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این هدف را در دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارهای باثبات و قراردادهای درازمدت از جمله مهمترین روش‌ها برای حفظ شرایط ایجاد شده است.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی مهمترین راه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی را به عنوان یکی از راهکارهای بی‌اثر کردن تحریم فروش نفت برشمرد گفت: طبق قراردادهایی که به امضا رسیده است، پالایشگاه‌های ونزوئلا با صدور خدمات فنی و مهندسی کشورمان راه‌اندازی شد تا در آنجا پالایش نفت خام انجام گرفته و به فروش برسد.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی با کشور ونزوئلا آغاز شده و امیدواریم در کشورهای سوریه، کوبا دیگر کشورها هم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی، سیاست فروش نفت خام را تغییر داد، اظهار داشت: به این شکل ابتدا ایران سهامدار پالایشگاه فراسرزمینی مذکور خواهد شد، سپس با تغییر برخی جزئیات در فرایند پالایشی پالایشگاه مذکور، نفت خام ایران به عنوان خوراک ورودی پالایشگاه فراسرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اولین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا به سرانجام رسید، علاوه بر این بازسازی چند پالایشگاه دیگر هم شروع شده و تا پایان سال از این طریق فروش نفت خام ایران باز هم افزایش می‌یابد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 10023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =