کد خبر 14110
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

جدی به نمایندگان خبر داد

خود تحریمی بانک مرکزی در استفاده از سرمایه، سرمایه گذاران بیرون از مرزها

خود تحریمی بانک مرکزی در استفاده از سرمایه، سرمایه گذاران بیرون از مرزها

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بانک مرکزی استفاده از دلار را تحریم کرده و همین مسئله باعث شده تا سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند نتوانند ارز خود را به داخل کشور منتقل کنند.

علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، گفت: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور تمایل به سرمایه گذاری در ایران را دارند اما بعضی از اقدامات باعث می‌شود تا آنها نتوانند سرمایه خود را به داخل کشور منتقل کنند.

وی افزود: بانک مرکزی اقدام به تحریم دلار کرده و همین مسئله باعث شده تا ایرانیان خارج از کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران را دارند میتوانند ارز خود را برای سرمایه‌گذاری به داخل کشور منتقل کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: نکته قابل توجه این جا است که بانک مرکزی از صادرکنندگان تعهد می گیرد که ارز حاصل از صادرات را به داخل کشور بیاورند اما درباره ی کسانی که خود آمادگی دارند که سرمایه و ارز خود را به داخل ایران بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند که مانع وجود دارد و تحت عنوان تحریم دلار، این افراد نمی‌توانند سرمایه خود را به داخل کشور بیاورند.

انتهای پیام

کد خبر 14110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =