کد خبر 1425
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

گلرو:

سفرهای استانی رئیس جمهور حرکتی عدالت محورانه است

سفرهای استانی رئیس جمهور حرکتی عدالت محورانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر رییس جمهوری به استان‌ها را عدالت محورانه دانست و گفت: مکمل حضور میدانی در استان‌ها، تصمیم‌گیری‌های اساسی و کاربردی و دفتر ریاست جمهوری و هیات دولت است.

 به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: یکی از الزامات حکمرانی توجه به همه اقشار جامعه است که گوناگونی و تنوع آن در جامعه ما هم به لحاظ اقلیم و جغرافیا و هم به لحاظ اقوام و طوایفی که زندگی می‌کنند متفاوت است و بنابراین ضرورت خود را در توجه به همه اقشار جامعه بیشتر نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جایگاه موثر و تصمیم‌ساز مسئولین طراز بالا به ویژه رییس جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی و قوه مجریه، ضرورت حضور را بیشتر می‌کند و موجب می‌شود که در دنیای امروز که همه چیز به سمت تمرکززدایی و فاصله‌گرفتن از فضای تمرکز امکانات و زیرساخت‌ها در یکجا می‌رود، به این فضا کمک کند.  

گلرو با بیان این که حسن این سفرها در دو محور کلی است، اظهار داشت: اول اینکه در بعد معنوی و روحی- روانی، حس خوبی را به مردم و ساکنین شهرستان‌ها به‌ویژه استان‌های محروم می‌دهد که رییس‌جمهوری کشور در میان آنها حاضر می‌شود و از نزدیک مشکلات آنها را می‌بیند، لمس می‌کند و در جریان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اینکه رییس جمهوری بدون واسطه در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرد نقطه ایجابی اساسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نکته محوری دوم در ارتباط با سفرهای میدانی سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری را حل و فصل مشکلات مردم استان عنوان کرد.

گلرو تصریح کرد: بنابراین حضور میدانی رییس‌جمهوری هم به‌منظور تاثیرگذاری معنوی و روحی- روانی در اقشار مختلف و هم حل مسائل و مشکلات در میدان در استان‌ است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه امکانات بیشتری در جامعه توزیع شود به این معناست که به عدالت نزدیکتر می‌شویم. این موضوعی است که همواره در جامعه مورد نقد بوده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر آن تاکید کردند و فرموده‌اند با عدالت فاصله داریم و نباید چنین چیزی باشد.

سفر رییس جمهوری به استان‌ها حرکت عدالت محورانه است

گلرو خاطرنشان کرد: بنابراین فرآیند سفر رییس جمهوری به استان‌ها به ویژه مناطق محروم همچون سیستان‌ و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی ، حرکت عدالت محورانه است و به معنای گام برداشتن در مسیر تحقق عدالت است.

وی علت انتخاب سفرهای رییس جمهوری به استان‌ها را محرومیت‌زدایی خواند و یادآور شد: جای تقدیر و سپاس دارد که آیت‌الله رییسی با اینگونه سفرها به مناطق محروم فضای عمومی امید را در میان مردم و جامعه ایجاد کرده است آن هم در شرایطی که ویروس کرونا در سراسر کشور جولان می‌دهد.

نماینده مردم سمنان در مجلس ادامه داد: حضور مقام عالیرتبه در جامعه نشان می‌دهد که این مسئول به مشکلات مردم توجه دارد و وجود فضا و چالش‌هایی همچون ویروس کرونا مانع از حضور ایشان در جامعه نمی‌شود.

مکمل حضور میدانی رییس‌جمهور در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های کاربردی است

گلرو عنوان کرد: به عنوان خادم و نماینده مردم معتقدم مکمل حضور میدانی در استان‌ها، تصمیم‌گیری‌های اساسی و کاربردی در مرکز و دفتر ریاست جمهوری و در هیات دولت است.

وی با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: اگر امروز با حضور میدانی در استان‌ها می‌رویم و به عنوان مثال وضعیت خوزستان را از نزدیک مشاهده می‌کنیم، مکمل آن تصمیم‌گیری در هیات دولت برای تحقق اهداف آن سفر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 1425

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =