کد خبر 14485
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

قاضی زاده در نطق میان دستور:

دولت برای اجرای برنامه هفتم نیازمند مدیران تحول خواه، چابک، پرانگیزه و توانمند است

دولت برای اجرای برنامه هفتم نیازمند مدیران تحول خواه، چابک، پرانگیزه و توانمند است

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای اجرای برنامه هفتم، همچون بودجه سنواتی نیازمند مدیران میدانی تحول خواه، چابک، پرانگیزه و توانمند است.

به گزارش نمایندگان ما، احسان قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور (29 خردادماه) خود ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز نهمین امام همام حضرت جواد الائمه (ع) را به عموم مردم شریف ایران ، شهروندان عزیز شهرستان های فریمان، سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد اظهار کرد: امروز کشور ما دوران گذار از تهدیدهای روز افزون دشمنان قسم خورده خود را به سمت ثبات و آرامش و مسیر پیشرفت را طی می نماید. در این مسیر عزت و ایستادگی جوانان مومن و انقلابی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران عزیز را مقاوم تر و مستحکم تر نموده است. لازم است یاد و خاطره شهدای عزیز اخیر، علی الخصوص شهدای مرزبانی مدافع وطن و شهید یونس سیفی نژاد از جوانان مومن و انقلابی سرخس که حافظ مرزهای ایران اسلامی بوده اند را ارج نهیم. 

وی افزود: لایحه برنامه هفتم دیروز توسط رییس جمهور محترم به مجلس تقدیم شد. برنامه هفتم زمانی می‌تواند عملیاتی شود که ناظر بر حل مسائل و مشکلات روز مردم ایران باشد. نگاه واقع بینانه و نه شعاری، نگاه عملگرایانه و نه تئوری پردازی هایی که با مشکلات آحاد مردم ایران فاصله ای نجومی دارد و حتی طرح بعضی مسائل موجبات نگرانی بین مردم عزیزمان شود . دارا بودن نگاه چند جانبه و منظومه‌ای برای حل مسائل همه نقاط و استانهای ایران اسلامی و نه نگاه به طبقه و منطقه خاص، نگاه اقتصادی که مردم اثر آن را در سفره و معیشت روزمره خود ببینند، نه نگاه آماری که اعلام رسانه‌ای آن هیچ حسی بین آحاد مردم ایجاد نمی کند.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه در مجلس گفت: دولت برای اجرای برنامه هفتم، همچون بودجه سنواتی نیازمند مدیران میدانی تحول خواه، چابک، پرانگیزه و توانمند است، مدیرانی فساد ستیز و جهادی که در برابر مافیا ها، رانت بگیرها و ویژه خوارانی که امروز بر اقتصاد، فرهنگ، صنایع، معادن، کشاورزی، انرژی و ورزش کشور چنبره زده اند بایستد و مقهور و منفعل نباشند. و الا وضع هر قانون بودجه و برنامه ای که تامین کننده منافع ویژه خواران نباشد بدون حضور مدیران میدانی فساد ستیز اجرایی نخواهد شد. 

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: اقدامات مثبت و تحولات خوب اخیر در عرصه سیاست خارجی نیازمند ریل گذاری جدی در عرصه داخلی است تا مردم از آثار اقتصادی آن بهره مند شوند. اجرای واقعی طرح نهضت ملی مسکن، کار میدانی بین دستگاهی را می طلبد، کنترل بازار و قیمت های افسار گسیخته مصالح ساختمانی و همچنین الزام همه دستگاه های اجرایی و خدمت رسان به انجام تعهدات خود در قبال طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات عاجل دولت است.

وی عنوان کرد: توجه به فعال سازی حوزه ترانزیت ، گمرک و حمل و نقل در کریدر شمال، جنوب و شرق و غرب که محوریت آن در خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و مرکز لجستیک شهید مطهری در منطقه سنگ بست می باشد، توجه به دیپلماسی ایران راه می باشد، دیپلماسی که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار روز گذشته با رئیس جمهور ازبکستان بر آن تاکید داشتند و ظرف 2 سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است اما ظرفیت چند برابر شدن روابط اقتصادی هم با کشورهای آسیای میانه و هم افغانستان از طریق کریدرهای ریلی و راه بصورت مشترک وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: استان خراسان رضوی متاسفانه در سال زراعی جاری ۷۰ درصدکاهش بارندگی نسبت به سایر مناطق کشور دارد. کشاورزی و دامپروری در تمام نقاط استان به محاق رفته و روستاییان عزیز را ناچار به مهاجرت به حاشیه شهرها علی الخصوص مشهد کرده است. کمک سریع وزارت نیرو در تامین برق لازم برای برداشت آب چاههای کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در تامین خوراک دام با قیمت پایین تر از بازار آزاد به دامداران مطالبه به حق هزاران کشاورز و دامدار منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد:  بحران گسترده ناشی از طوفان شن و خاک و سیطره ریزگرد ها در سراسر مناطق شهرستان سرخس که نفس مردم این شهرستان را به شماره انداخته است، با تخصیص بودجه قطره ای توسط منابع طبیعی و وزارت نفت سامان نمی یابد و ارائه سریع طرح عملیاتی برای مقابله توسط سازمان منابع طبیعی و تخصیص اعتبار توسط دستگاه‌های مسئول و حضور به هنگام سازمان محیط زیست را می طلبد. اگرچه بدون نقش‌آفرینی موثر آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی و اقدام به نفع مردم این بحران فراگیر در شهرستان سرخس حل نخواهد شد. 

وی خطاب به مسئولان دولتی گفت: سرعت اجرای پروژه جاده مشهد سرخس، چه در بخش رضویه و چه در شهرستان سرخس نیازمند همت جهادی وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اتمام این پروژه 33 ساله است و احداث باند دوم جاده میامی در بخش رضویه نیازمند انجام تکالیف شهرداری مشهد با توجه به حجم گسترده درآمد ناشی از پسماند در قبال مردم مظلوم رضویه است. تامین آب شرب پایدار برای شهرهای ملک آباد و بینالود و روستاهای بخش احمد آباد از اقدامات سریعی هست که ضروری است شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دستور وزیر محترم نیرو را اجرایی نماید. تکمیل پروژه بهبود کیفی آب شهر فریمان و خط انتقال آب شرب سرخس از سد دوستی و اتمام احداث سد شوریجه علیرغم تخصیص اعتبار مناسب اراده عملیاتی می خواهد که مدیران میانی وزارت نیرو را به تحرک بیشتر شبانه‌روزی وادار نماید  .

قاضی زاده هاشمی در پایان اظهار کرد: در خاتمه عرایضم خدمت موکلین شریف حوزه انتخابیه و آحاد ملت تاکید دارم؛ تا روز آخر حضورم در کسوت نمایندگی مردم ضمن انجام وظایف نظارتی و تقنینی خود ‌و پیگیری مشکلات و معضلات موجود با همه توان پیگیر بهبود شرایط معیشتی اقشار مختلف مردم ایران سرافراز خواهم بود و از طرف خود و همکاران‌ این قول را می دهم که سفره مردم خط قرمزمان بوده و برای جلوگیری از کوچک شدن آن تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد  و در این‌ راه هیچ عهد اخوتی با هیچ مسئول و نهادی که کم کاری کند نبسته ایم.

انتهای پیام

کد خبر 14485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =