کد خبر 14629
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

پورابراهیمی:

شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می تواند فعال شود

شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می تواند فعال شود

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری مس گفت: شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می تواند فعال شود.

به گزارش نمایندگان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست امضای تفاهم نامه بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری مس گفت: مشکلات صنعت طلا و جواهر تا بخش زیادی در حوزه مالیات رفع شده زیرا قبلا مالیات بر اصل کالا بود و مالیات اکنون در حوزه اجرا و فروش تعیین و لحاظ می شود که حل این مشکل در قانون جدید به جهش ظرفیت های این صنعت نیز کمک می‌کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به تفاهم‌نامه شرکت مس و شهرداری برای تولید و عرضه طلا بیان کرد: شبکه گسترده مشاغل خانگی در بخش صنعت طلای کرمان می تواند فعال شود و کاری که در حوزه کاروانسرا با مشارکت شهرداری و شرکت مس انجام می شود نباید فقط به ساخت یک بنا بیانجامد.

وی با بیان اینکه مجموعه پارک علم و فناوری با دانشگاه و مراکز تخصصی این حوزه هماهنگ کنند تا موازی کاری انجام نشود بیان کرد: مجوز پارک جدید علم و فناوری در وزارت علوم صادر شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به اقدامات شرکت سرمایه گذاری مس گفت: توانستیم حوزه معدنی اکتشافات را توسعه دهیم و با حضور رییس سازمان انرژی اتمی تفاهم نامه جدید آزادسازی پهنه های جدید این سازمان منعقد شده است.

وی ادامه داد: تاسیس بزرگترین شرکت اکتشافی کشور به دستور استاندار و با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و در مراحل پایانی قرار دارد که شرکت های بزرگ معدنی همچون ملی مس، چادرملو و گهرزمین بزرگترین سهام داران آن هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه کرمان ۴۰ درصد معادن کشور را دارد گفت: تفاهم نامه معادن با سازمان محیط زیست برای توسعه اکتشافات تکمیل خواهد شد و فصل جدیدی در استفاده از ظرفیت های معدنی در کشور شکل می گیرد.

منبع:خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 14629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =