کد خبر 8382
۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

پورابراهیمی:

پارک علم و فناوری موجود در کرمان، پاسخگوی نیاز استان نیست

پارک علم و فناوری موجود در کرمان، پاسخگوی نیاز استان نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: با توجه به گسترش ظرفیت های علمی و دانشگاهی و صنعتی استان کرمان می طلبد که پارک های علم و فناوری در استان کرمان توسعه یابد و صنعت مس مقرر است که حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری های جدید داشته باشد لذا کرمان را می توان قطب همکاری های صنعت و دانشگاه کرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز چهارم شهریورماه در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان گفت: در حوزه تصمیمات متناسب با بودجه های جاری دانشگاه ها با شرایط خاص روبرو هستیم و پایه بودجه ای برخی دانشگاه با بودجه کمی بسته شده است و سالانه حداقل سه بار روسای دانشگاه ها برای کسری بودجه هایشان به ما مراجعه می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پارک علم و فناوری موجود در کرمان، پاسخگوی نیاز استان نیست، تصریح کرد: با توجه به گسترش ظرفیت های علمی و دانشگاهی و صنعتی استان کرمان می طلبد که پارک های علم و فناوری در استان کرمان توسعه یابد و صنعت مس مقرر است که حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری های جدید داشته باشد لذا کرمان را می توان قطب همکاری های صنعت و دانشگاه کرد.

او ادامه داد: در بودجه های عمرانی علی رغم کارهای صورت گرفته اما برخی از دانشگاه ها بودجه دولتی ندارند مانند ولیعصر رفسنجان و سیرجان که خیرساز هستند و خیران قبلا کمک می کردند ولی اکنون بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی و سرمازدگی و وضعیت بد اقتصادی دیگر توان همکاری ندارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از همکاری صنعت و دانشگاه سخن به میان آورد و اظهار کرد: بازنگری در این زمینه باید داشته باشیم و طبق مذاکرات صورت گرفته اعضای هیات علمی شرکت های دانش بنیان و دانشگاه شهید باهنر کرمان با صنایع ملی مس و مقرر شد که حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شرکت ملی مس در همکاری مشترک در نظر بگیرد. این درحالی است که جمع کل قرارداد دانشگاه شهید باهنر با صنعت در پنج سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

کد خبر 8382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =