کد خبر 3384
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

خضریان تشریح کرد

دستاوردهای سفر هیاتی از نمایندگان به استان کرمان

دستاوردهای سفر هیاتی از نمایندگان به استان کرمان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره سفر نظارتی هیاتی از نمایندگان مجلس به استان کرمان پرداخت.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در توضیح سفر به استان کرمان، گفت: پیرو سفرهای نظارتی نمایندگان به مناطق مختلف کشور روز یکشنبه به همراه آقایان علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدعلی موسوی ملکان از فراکسیون مناطق محروم و به دعوت صمدالله محمدی نماینده مردم شریف بافت، رابر و ارزوئیه با سفر به استان کرمان و بازدید از این شهرستان‌ها و مشاهده مشکلات و معضلات آنها، جلسه‌ای با حضور مسئولان ملی و استانی در مجتمع فولاد بافت کرمان برگزار شد و در این جلسه تصمیماتی برای رفع سریعتر این مشکلات اتخاذ شد.

وی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در این جلسه متعهد شد اعتبار ۶۵ میلیارد تومان پروژه سامانه آب‌رسانی از سد صفارود به کرمان و رابر و روستاهای مسیر را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص دهد و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰، آبرسانی ۴۳ روستا انجام شود و برای ۲۰ روستا نیز اعتبار لازم جهت پکیج نوین معادل تصفیه آب تامین خواهد شد.

خضریان ادامه داد: همچنین حداکثر تا پایان سال جاری، درجه‌بندی شهرداری‌های بافت، رابر و ارزوئیه پس از ارسال مستندات به تهران، یک درجه ارتقا یابد و جهت حل مشکل مسیل رودخانه در شهر بافت نیز مقرر شد مشاور طرح مطالعه لازم را انجام دهد و سازمان شهرداری‌ها مبلغ ۴ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: همچنین برای شهرداری‌های دیگر در این شهرستان‌ها نیز، پس از ارسال مستندات از سوی معاونت استانداری کرمان، سازمان شهرداری‌ها ۵۰ درصد هزینه و استانداری ۵۰ درصد هزینه را تامین نمایند.

دستاوردهای سفر هیاتی از نمایندگان به استان کرمان

خضریان با اشاره به کمبود امکانات آتش‌نشانی در این شهرستان‌ها گفت: یک دستگاه ماشین آتش نشانی در اختیار این حوزه انتخابیه قرار می‌گیرد و تسهیلات ۴ میلیارد تومانی نیز با سود ۴ درصد، به هر تعدادی که جهت رفع نیاز اولیه این شهرداری‌ها ارسال شود، در اختیار طرح‌های شهرداری‌های این حوزه انتخابیه قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح مصوبات این سفر یک روزه گفت: موضوع روکش آسفالت محورهای بافت-ارزوئیه، ارزوئیه-وکیل‌آباد، ارزوئیه-دولت‌آباد جمعا به طول ۵۰ کیلومتر از دیگر مصوبات این سفر بود و مقرر گردید حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود و با توجه به نیاز ۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری استان به بازسازی، مقرر گردید سازمان راهداری تا سقف ۲۰ میلیارد تومان به صورت ۵۰ درصد استانداری کرمان، ۵۰ درصد سازمان راهداری بازسازی نماید. ضمن اینکه یک دستگاه گریدر تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ به راهداری استان تحویل می‌گردد.

وی افزود: پیرو کلنگ زنی احداث باند دوم کرمان-بافت حد فاصل یاس چمن-کیسکان نیز مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی را برای این پروژه تخصیص دهد و برای پروژه راه بافت-ارزوئیه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۵۰۰ تن قیر تخصیص دهد و همچنین ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه پرداخت شود و مجوز ۵ کیلومتر از سمت ارزوئیه نیز صادر می‌شود و ۵۰۰ تن قیر برای سایر پروژه‌های این حوزه انتخابیه تخصیص داده شود.

خضریان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز جهت حل مشکل روحانیون و طلاب این شهرستان‌ها مقرر شد زمین مورد نیاز را به صورت گروهی به صورت اجاره ۹۹ ساله اختصاص دهد و همچنین تسهیلات مصوب ۱۰۰ میلیون تومانی و در صورت افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی را به تعداد ۱۵۰ فقره در اختیار ایشان قرار دهد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود بیان کرد: پیرو بازدید از مجموعه ۵۴ واحدی مسکن مهر بافت که متاسفانه به دلیل کم‌کاری دولت سابق از سال ۹۱ رها شده بود و موجبات اعتراضات مردمی را فراهم کرده است نیز مقرر گردید: پیمانکار حداکثر تا پایان دی‌ماه کل پروژه را (شامل تاسیسات، لوله کشی، آسانسور و...) بر اساس قیمت مصوب شده در شورای مسکن استان تکمیل و تحویل نماید. هزینه انشعاب‌ها نیز بر عهده متقاضیان می‌باشد و در صورت تاخیر از سوی پیمانکار، بدون نیاز به مراجعه به هیچ مرجعی، بر اساس ماده ۴۶ شرایط عمومی پیمان خلع ید صورت پذیرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز به عنوان داور مرضی الطرفین تعیین می‌شود، ضمن اینکه جهت جبران خسارت مردم، سازمان ملی زمین و مسکن مبلغ ۳ میلیارد تومان و استانداری کرمان مبلغ ۲ میلیارد تومان به این پروژه کمک می‌کنند تا از سهم متقاضیان کسر شود.

وی افزود: سازمان ملی زمین و مسکن محوطه‌سازی این مجموعه را نیز با برآورد اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان به صورت کامل انجام خواهد داد. همچنین مقرر شد سازمان بهزیستی کشور به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول ۱۲۵ میلیون تومان و به خانواده‌های دارای یک معلول ۵۰ میلیون تومان کمک نماید تا از سهم این متقاضیان کسر گردد، متقاضیان نیز متعهد شدند در مهلتی که تعیین می‌شود سهم آورده خود را تکمیل نمایند و در غیر اینصورت حذف خواهند شد. معوقات قبلی شامل حذف نمی شود. معاونت عمرانی استانداری نیز با همکاری آب منطقه‌ای استان امکان ساخت و ساز در زمین هفتصد هکتاری واقع در ضلع جنوبی مجتمع ۶۴ واحدی مسکن مهر را که متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن می‌باشد، مطالعه نموده، و مجوز لازم را صادر خواهد نمود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه جهت حل مشکل برق شهرستان رابر، شرکت توانیر از طریق شرکت برق منطقه‌ای با تامین اعتبار و پیگیری پروژه، حداکثر تا سال ۱۴۰۲ برق این شهرستان را مستقل نماید و با سرمایه گذاری هلدینگ ماهان، حداکثر تا یک ماه موافقت اصولی احداث نیروگاه خودمصرف سیکل ترکیبی صادر می‌شود و حداکثر تا پایان سال، پست ۴۰۰ کیلووات به ۱۳۲ کیلووات افتتاح می‌شود.

دستاوردهای سفر هیاتی از نمایندگان به استان کرمان

وی ادامه داد: موضوع پوشش اینترنت همه روستاهای این شهرستان‌ها از دیگر موضوعات جلسه بود که مقرر شد حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ تامین گردد. ضمن اینکه حداکثر تا دهه مبارک فجر نیز پوشش اینترنت ۲۱ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین استانداری و دستگاه‌های مسئول، همکاری لازم جهت احداث جاده دسترسی و نیز تامین اعتبار برق برای سایت‌های اینترنت روستایی را در دستور کار قرار خواهند داد.

خضریان در پایان گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی مورد نیاز برای تملک ملک مقابل مصلا رابر را با توجه به نیاز مصلا به اداره کل راه و شهرسازی استان تخصیص می‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر 3384

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =