کد خبر 7102
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

نیکزاد تشریح کرد

از احداث پست ۴۰۰ کیلو ولتی برای منطقه تا پوشش ۸۵ درصدی اینترنت در روستاهای نهبندان و سربیشه

از احداث پست ۴۰۰ کیلو ولتی برای منطقه تا پوشش ۸۵ درصدی اینترنت در روستاهای نهبندان و سربیشه

نایب رئیس مجلس در تشریح سفر خود به شهرستان های نهبندان و سربیشه از اختصاص اعتبار برای ایجاد پست ۴۰۰ ولتی برق در این منطقه و همچنین پوشش ۸۵ درصدی اینترنت در روستاهای نهبندان و سربیشه تا پایان سال خبر داد و گفت:بررسی ها نشان می دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتبارات ملی در مراکز استان ها هزینه می شود.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیکزادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی نشست بازدید خود و هیات همراه از حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، گفت: این سفر با دعوت آقای نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی استاندار خراسان جنوبی، صورت گرفت و در این سفر علاوه بر نمایندگان دستگاه های اجرایی آقای موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس نیز ما را همراهی کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه حضور ما در مناطق مختلف کشور این است که تخصیص اعتبارات ملی عادلانه صورت گیرد، افزود: بررسی ها نشان می دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتبارات ملی در مراکز استان ها هزینه می شود به همین دلیل برای تمرکز زدایی از مراکز استان ها و توجه به مناطق محروم این بازدیدها انجام می شود.

وی تاکید کرد: تصمیمات خوبی در بازدید امروز از شهرستان های نهبندان و سربیشه اتخاذ شد به طوری که رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد از محل ماده ۵۶ به این دو شهرستان اختصاص پیدا کرد، همچنین مقرر شد قیر موردنیاز برای پروژه های عمرانی از طریق سازمان راهداری و سازمان ملی مسکن و وزارت کشور به منطقه اختصاص پیدا کند تا این قیر برای راه های روستایی نهبندان و سربیشه در نظر گرفته شود.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین اعتبارات خوبی توسط سازمان امور عشایری برای راه های عشایر در نظر گرفته شده است و برای عشایر دو دستگاه تانکر به منظور آبرسانی به عشایر در نظر گرفته می شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: همچنین بودجه خوبی برای راه اصلی این منطقه در نظر گرفته خواهد شد و از سوی دیگر برای شهرهایی که آب شرب آن ها بهداشتی نیست نیز مقرر شد با نصب مخزن و آب شیرین کن از طریق شرکت آب و فاضلاب آب مورد نیاز این منطقه تامین شود. همچنین آبخیزداری منطقه رقم ۲۶ میلیارد تومان برای ۲ شهرستان نهبندان و سربیشه در نظر گرفت تا کار بزرگی در تامین آب منطقه صورت گیرد.

وی با اشاره به معطل ماندن سد خاکی بندان از سال ۱۳۹۰ تاکنون، اظهار کرد: به گفته مدیر آب منطقه ای استان رقمی معادل ۲۱ میلیارد تومان برای تکمیل این سد مورد نیاز است که ۱۶ میلیارد تومان از آن از طریق وزارت نیرو و ۵ میلیاردتومان از طریق استانداری تامین خواهد شد.

نیکزاد در مورد انتقال آب مورد نیاز  عشایر نیز گفت: دو مصوبه در این زمینه از سفر رئیس جمهور به منطقه وجود داشت که مقرر شد این دو مصوبه مورد پیگیری برای اجرا از طریق مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا تخصیص ۱۰۰ درصدی از طریق نهاد ریاست جمهوری داشته باشد. همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۰ میلیارد تومان برای این موضوع در اختیار ۲ شهرستان قرار خواهد داد.

وی یکی دیگر از مصوبات مهم این سفر را احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برای منطقه دانست و تصریح کرد: احداث چنین پستی قطعا منجر به حضور سرمایه گذار در منطقه خواهد شد و در زمینه استخراج معادن نیز به حضور سرمایه گذار کمک خواهد کرد. در این زمینه مقرر شد ۵۰ درصد آن را شرکت توانیر، ۳۰ درصد ایمیدرو و ۲۰ درصد توسط استانداری تا سقف رقم ۲۰۰ میلیارد تومان کار خود را اجرایی کنند. قطعا اگر این مهم اجرایی شود تحولی بزرگ در منطقه ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس مجلس در مورد احداث درمانگاه تامین اجتماعی در سربیشه گفت: مقرر شد این درمانگاه احداث شود، همچنین مقرر شد در هر شهرستان برای رفع نقاط حادثه خیز ۳ آبنما در نظر گرفته شود. همچنین از طریق وزارت کشور نیز مقرر شد تعدادی دستگاه آتش نشانی و حمل زباله در اختیار شهرداران قرار گیرد.

وی در مورد پوشش اینترنت روستاهای نهبندان و سربیشه نیز، گفت: براساس اظهارات مدیرارتباطات و فناوری اطلاعات استان تا ۸۵ درصد روستاهای منطقه تا پایان سال تحت پوشش اینترنت قرار خواهند گرفت.

نیکزاد یادآور شد: همچنین رقم ۲۶ میلیارد تومان از طریق سازمان منابع طبیعی جهت آبخیزداری در این دو شهرستان در نظر گرفته شد.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: حضور ما در منطقه برای حل مشکلات مردم بود و ما هیچ تصمیمی در خصوص اعتبارات استانی اتخاذ نکردیم و انتظار داریم اصحاب رسانه در منطقه نسبت به اجرایی شدن این مصوبات مطالبه گر باشند چرا که طبق شیوه مدیریتی، ما در مجلس پس از یک ماه مصوبات سفر را طی نشستی از طریق مسئولان اجرایی پیگیری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در نشست جمع بندی بازدید نایب رئیس مجلس و هیات همراه از شهرستان های نهبندان و سربیشه نمایندگان دستگاه های شرکت مهندسی آب و فاضلاب، حمل و نقل جاده ای، زیرساخت های حمل و نقلی، سازمان ایمیدرو، مدیریت منابع آب، توانیر، سازمان جنگل ها و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7102

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =