کد خبر 9998
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

نخعی:

دولت سیزدهم به عدالت محوری در استان‌ها توجه ویژه دارد

دولت سیزدهم به عدالت محوری در استان‌ها توجه ویژه دارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس گفت: دولت سیزدهم به موضوع عدالت محوری در استان‌ها توجه ویژه و بسیار خوبی دارد.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه دوم آذر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: موضوع عدالت محوری مطالبه رهبر معظم انقلاب است و دولت سیزدهم هم نشان داده نسبت به موضوع عدالت توجه بسیار خوبی دارد.

وی بیان کرد: ما نیز در مجلس یازدهم با در نظر گرفتن ردیف‌های محرومیت‌زدایی اثبات کردیم که در خصوص عدالت بسیار مقید هستیم.

به گفته نخعی؛ اختصاص اعتبار محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حرکت خوبی برای محرومیت‌زدایی و حرکت در مسیر عدالت در کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق سیاست‌های برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: برای تحقق برنامه ها باید مسائل را منطقی‌تر نگاه کنیم و از طرفی نیز حتماً آمایش سرزمینی را ملاک قرار دهیم.

نخعی با اشاره به سهم استان‌ها از مالیات، بیان کرد: برای استان‌های کم درآمد و با بضاعت اقتصادی پایین‌تر نسبت به استان‌های دیگر لازم است مشوق‌های مالیاتی درنظر گرفته شود تا زمینه برای ورود سرمایه گذار و و تولیدکننده فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد بیشتر از محل فروش املاک مازاد را می‌توان در برنامه توسعه هفتم پیشنهاد داد، تصریح کرد: در بسیاری از روستاها و مناطق املاکی وجود دارد که جاذبه‌ای برای ورود بخش خصوصی ندارند که با این سازوکار می‌توان روش‌هایی را برای ایجاد جاذبه تعیین کرد و درآمد دولت هم از این طریق افزایش پیدا کند.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال پرونده حساب‌های بانکی معادن واحدهای تولیدی که در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از گلایه‌های بانک‌های استان منفی بودن منابع و مصارف آنها است چون یکی از دلایل عمده آن همین است که شرکت‌هایی که در خراسان جنوبی فعالیت دارند، منابع بانکی‌شان در این استان نیست که باید تأکید شود که این منابع به استان منتقل شود.

نخعی به مجتمع کارگاهی صنوف آلاینده نهبندان اشاره کرد و افزود: مردم انتظار دارند هر چه سریعتر عملیات اجرایی امورات زیربنایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به بحث بازآفرینی شهری، گفت: تقریباً یک سوم جمعیت شهرهای مورد هدف بازآفرینی شهری در محلات کم برخوردار سکونت دارند بنابراین نیاز است که توجه جدی به این مسئله داشته باشیم.  

نخعی خواستار تشکیل ستاد استانی برای تقسیم کار مشخص در خصوص بازآفرینی شهری شد و در ادامه گفت: پروژه‌های خوبی در محلات شهر نهبندان آغاز شده که با این اقدامات روند مثبتی شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: از وزارت بهداشت برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت در نهبندان مجوز گرفته‌ایم و این مجتمع از سال گذشته فعال شده اما ساختمانی ندارد که می‌توان از محل اموال مازاد به این مجتمع کمک کرد.

انتهای پیام 

کد خبر 9998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =