کد خبر 3413
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

نیکزاد:

بهانه‌ای برای کار نکردن برای مردم وجود ندارد

بهانه‌ای برای کار نکردن برای مردم وجود ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مجلس انقلابی و دولت مکتبی، حفظ اقتدار نظام را در گرو تلاش دوچندان خواند و گفت: اکنون هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن برای مردم وجود ندارد.

به گزارش نمایندگان ما، علی نیکزاد ثمرین در نشست هم‌اندیشی و جمع‌بندی سفر نظارتی خود به شهرستان های لامرد و مهر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان لامرد افزود: در مقطع زمانی در کشور برخی می‌خواستند سال ۲۰۱۹ را در تهران جشن کریسمس بگیرند لذا نظام را به ناکارآمدی متهم می کردند و در این راستا اقدام به تبلیغ کرده بودند اما اتفاقاتی رخ داد.

وی ادامه داد: ابتدا در قوه قضائیه تحولاتی رقم خورد و به برکت خون شهید سلیمانی مجلس انقلابی شکل گرفت که رهبر معظم انقلاب دو بار بر این امر تأکید کردند.
نایب رئیس مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های دولت مطلوب گفت: پس از آن، دولت مکتبی و جوان روی کار آمد لذا هم اکنون هیچ بهانه‌ای جهت کار نکردن برای مردم وجود ندارد.
وی ادامه داد: هرگاه در حوزه انتخابیه به میان مردم می روم، شرم می‌کنم؛ در واقع جوانانی مراجعه می‌کنند که به دانشگاه رفته و تحصیل کرده‌اند اما کار ندارند لذا باید با تلاش مضاعف اقداماتی انجام دهیم که اقتدار نظام حفظ شود.
نیکزاد با اشاره به سفر نظارتی به شهرستان‌های لامرد و مهر بیان کرد: مشکلات و نیازهای اولویت‌دار این دو شهرستان از سوی موسوی نماینده مردم این حوزه انتخابیه احصا و مطرح شد که آنها را بررسی کردیم؛ در واقع ما به این منطقه نیامده‌ایم که در مورد موضوع استان و مساله اجرایی استان دخالت کنیم.
نایب رئیس قوه مقننه تصریح کرد: همگان می‌دانند ۹۳۷ هزار میلیارد تومان سقف نخست بودجه ۱۴۰۰ است که  پیش‌بینی شده و اگر این امر محقق شود بخش دوم، هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: ۱۰ درصد از این بودجه در اختیار استان ها و ۹۰ درصد آن در اختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها قرار دارد بنابراین در نشست امروز باید تلاش کنیم گره‌های مردم را باز کنیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: هزار و ۴۶۰ روز به عنوان وزیر فعالیت کردم و ۳۶۰ سفر رفتم لذا می‌توان اذعان کرد به اندازه انگشتان یک دست مصوباتم بر روی زمین نمانده زیرا قبل از سفر موضوعات را بررسی کردم.

بهانه‌ای برای کار نکردن برای مردم وجود ندارد

حرکت لامرد و مهر در مسیر توسعه
سید موسی موسوی نماینده شهرستان لامرد و مهر در مجلس نیز گفت: تمامی بازدیدها در سفر نظارتی نایب رئیس مجلس طبق هماهنگی از قبل به خوبی انجام شد.
وی تصریح کرد: این منطقه بالاترین ظرفیت گازی را دارد لذا باید با توجه به وجود پالایشگاه پارسیان و اتان و مجموعه آلومینیوم در راستای توسعه این دو شهرستان و ارتقای این مناطق اقدامات جدی‌تری انجام شود.
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس تصریح کرد: مدیران باید کمک کنند پروژه‌های مختلف در این شهرستان اجرایی شود تا شاهد توسعه باشیم.

مبنای سفرهای نظارتی مجلس
سیدعلی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: مبنای سفرهای نظارتی نمایندگان بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب و انجام کارهای جهادی است.

نماینده مردم ملکان در مجلس تصریح کرد: به عبارتی در این جلسات تلاش می شود برای حل مشکلات راهکار ارائه شود لذا قبل از انجام سفر تیم کارشناسی مشکلات و نیازهای حوزه انتخابیه مقصد را بررسی می‌کند.
وی افزود: در این میان پیگیری حل مسائل پس از انجام سفر در بازه زمانی مشخص از دیگر ویژگی‌های این سفرهای نظارتی برشمرده می‌شود.

حل مشکلات با روحیه بسبجی
علی خضریان عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج دارای دو بعد حاکمیتی و فرهنگی است لذا مسئولان نیز باید دارای روحیه بسیجی باشند تا مشکلات حل شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سفرهای نظارتی که صورت می‌گیرد هیچ فردی ادعا نمی‌کند همه مشکلات حل خواهد شد بلکه با توجه به مولفه‌های بسیجی بودن تلاش می‌شود تا استفاده از ظرفیت‌ها به رفع مشکلات عینیت بخشی شود.
وی ادامه داد: هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم لذا همان طور که مردم دچار فشار اقتصادی هستند، دستگاه‌ها نیز باید ارزانتر از قبل اداره شوند از این رو نحوه هزینه‌کردها اهمیت زیادی دارد.
خضریان تصریح کرد: دوران افتتاحیه‌های تصنعی و مانیتوری به پایان رسیده و دوره حضور میدانی فرا رسیده است؛ اجازه نمی‌دهیم سرمایه کشور شبیه به پروژه استخری شود که امروز در منطقه لامرد و مهر به لجن زار تبدیل شده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: شاید افتتاح های سیاسی در زمان‌های خاص یا به نام افراد باعث بروز چنین رخدادهایی شده اما این نگاه سیاسی نباید بر مردم غلبه پیدا کند و مجلس نیز مانع چنین موضوعی خواهد شد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: دستگاه قضایی و کمیسیون اصل ۹۰ تفاهم کردند علاوه بر بررسی نحوه اجرای کارها، جدا از اینکه افراد باید پاکدستی خود را حفظ کنند و دستگاه‌ها باید با فساد مبارزه کنند، مجموعه‌ها و دستگاه‌ها نیز باید ارزانتر از قبل اداره شوند؛ بر این اساس عهد و پیمان‌های که امروز در این نشست بسته خواهد شد در صورتی که اجرایی نشود توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

ادامه بازدیدهای نظارتی
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از شرکت در این جلسه از پروژه انتقال آب از دریا و مجتمع آلومینیوم جنوب بازدید کرد.
این پروژه براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استان فارس برای افق ۱۴۲۵ الی ۱۴۵۰ پیش بینی شده که براساس آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج فارس تخصیص خواهد یافت.
این پروژه شامل سه محور شرقی، غربی و میانی است که بخش مرتبط آن با شهرستان لامرد در حوزه میانی قرار دارد که با اجرای آن عملیات انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب اجرایی می شود.
اجرای این پروژه بخشی از نیازهای آب صنعت و شرب استان فارس را برطرف می کند که در صورت اختصاص اعتبارات لازم پروژه مذکور طی سه سال آتی به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.
در ادامه این بازدید نظارتی، نیکزاد از ورزشگاه شهید سلیمانی (نفت) لامرد سرکشی کرد.
این پروژه دارای بخش های مختلفی اعم از استخر، سالن ورزشی فوتسال، سالن تخصصی رزمی، تنیس و مجموعه اداری است که با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است، اما به دلایل مختلفی اعم از بدهی ۱۲ میلیارد تومانی مرتبط با انشعابات آب و برق و همچنین تشدید شرایط کرونایی تعطیل شده است.
بازدید از پروژه راهسازی لامرد-خنج  از دیگر برنامه های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس بود.
این پروژه دارای اعتبار پیش بینی شده ۳۰۰ میلیارد تومانی است که برای تکمیل آن نیاز به تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی است که براساس آن ۴۸ کیلومتر راه مواصلاتی باقیمانده طی ۲ سال اجرایی خواهد شد.
نیکزاد در ادامه سفر به شهرستان لامرد از نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی این شهرستان بازدید کرد و در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نیز حضور یافت.
این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان طی چهار سال اجرایی و به بهره برداری رسید و اکنون یک هزار و ۷۷۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته و دستیابی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به توان اسمی خود این تعداد به اشتغال ۲ هزار نفر می انجامد که طی ۲ ماه آینده اجرایی خواهد شد.
مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب دارای ظرفیت تولید سه هزار تن شمش آلومینیوم است و اکنون به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور شناخته می شود.

بازدید از ۱۳ پروژه شاخص
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری فارس نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت بازدید نظارتی نایب رئیس مجلس گفت: در این برنامه از ۱۳ پروژه شاخص و محرک توسعه در این منطقه که در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس واقع شده است، بازدیدی خوبی انجام گرفت که دستیابی به نتایج مطلوب نه تنها برای این شهرستان‌ها بلکه برای استان و حتی کشور اهمیت دارد.
محمود رضایی‌کوچی با اشاره به پروژه‌های متعدد این منطقه در حوزه صنعت و امور عمرانی، بیان داشت: در حوزه حمل و نقل به ویژه راه‌های جاده‌ای، پروژه آبرسانی و انتقال آب از دریا و نیروگاه‌های برق  ما عقب هستیم که تعلل در پیشبرد آن، خسارات غیرقابل جبران و مسائل اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
ساسان مبینی دهکردی سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس نیزبا بیان اینکه پروژه‌های این منطقه در اقتصاد محلی، منطقه‌ای و ملی تاثیرگذار است، مطرح کرد: زیربنای پروژه‌های اقتصادی، زیرساخت‌های لازم عمرانی است تا بتوانیم به رشد هشت درصدی تولید ناخالصی ملی برسیم.
مبینی دهکردی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: از مشکلات حوزه زیرساخت، مشکل آب و برق است که با تأمین آن به جذب سرمایه‌گذار و تقویت تولید منجر خواهد شد.
حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در بخشی از برنامه با تاکید بر اهمیت نیاز بسیار جدی آب و برق در راستای جهش تولید در بخش صنعت، مطرح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زمینه صنعت شهرستان‌های لامرد و مهر باعث استفاده از توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجیم، رونق تولیدات داخلی، جلوگیری از خام فروشی، بهبود وضعیت محیط زیست، ارزآوری و ارزش افزوده و همچنین توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی خواهد شد.
ایزدی با بیان اینکه در آینده با توجه به جهش صنعتی استان فارس نیاز جدی به آب داریم، گفت: لازم است واحدهای صنعتی پیگیر این موضوع باشند اما این مطلب مهم است که یکی از مواردی که در افق صنعتی استان دیده شده تامین آب واحدهای صنعتی است.
در این بازدید از پروژه‌های مختلف دو شهرستان از جمله بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی گله‌دار، ورزشگاه شهدای صنعت نفت شهرستان مهر، شهرک صنعتی مهر، پالایشگاه پارسیان با تمرکز بر نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی، پالایشگاه استحصال اتان، آزادراه لامرد_پارسیان، ورزشگاه شهید سلیمانی شهرستان لامرد، پروژه انتقال آب از دریا، شهر جدید تابناک، پروژه راهسازی لامرد_خنج، نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد و کارخانه آلومینیوم جنوب بازدید میدانی انجام گرفت که در بخش پایانی برنامه در یک جلسه ویژه در فرمانداری شهرستان لامرد، موارد بازدید شده مورد بررسی قرار گرفت که مصوباتی متعدد در جهت تسهیل و تامین نیازها  و اعتبارات بخش تولید و صنعت به تایید جمع حاضر جهت اجرا در مدت زمان مشخص رسید.

نیکزاد نایب رئیس مجلس بامداد دوشنبه در آغاز سفری یکروزه وارد لامرد در جنوب فارس شد و از طرح های زیرساختی این شهرستان و شهرستان مهر بازدید کرد.

شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

انتهای پیام

کد خبر 3413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام علیکم بسیاری از افرادی که در ازمون استخدامی اموزش و پرورش در طی سال های 1399 و1398 نمره قبولی گرفته اند ولی تا کنون استخدام نشده اند محدودیت سنی دارند و دیگر نمی توانند ازمون بدهند کارنامه سبزهای 1399و 1398 منتظر یاری شما هستند یا ور ستم دیدگان و مظلومان باشید و از آرمان های شهدا دفاع کنید این بهانه‌ای برای برای جوانان تحصیل کرده است لطفا از کارنامه سبزهای سال های 1399 و1398 دفاع کنید که افرادی مانند ناصر سلیمانزاده در وزارت خانه اموزش و پرورش مانع استخدام انها شده اند