کد خبر 14680
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

جلالی :

مجلس در موضوع ابلاغیه وزارت کشور مردود شد

مجلس در موضوع ابلاغیه وزارت کشور مردود شد

نماینده مردم رفسنجان در مورد ابلاغیه وزارت کشور با موضوع صیانت از سلامت انتخابات گفت: واکنش مجلس به این ابلاغیه بسیار نامناسب بود، متاسفانه مجلس نمره منفی گرفت و در این آزمون مردود شد.

به گزارش نمایندگان، حسین جلالی در مورد ابلاغیه رییس ستاد انتخابات کشور برای صیانت از سلامت انتخابات بیان داشت: واکنش مجلس به این موضوع بسیار زشت و نامناسب بود، مجلس نگاه کلان و ملی به این بخشنامه نداشت، بلکه نگاهی شخصی و منفعت طلبانه را دنبال کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: آن چیزی که ابلاغ شد، مرّ قانون بود و مجلس هم به عنوان قانونگذار باید حرمت این بخشنامه را حفظ کند از قدیم گفتند «حرمت امام زاده را متولی نگه می دارد» مجلس باید به قانون احترام بگذارد.

واکنش مجلس به ابلاغیه غیرقابل قبول بود

نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه وزارت کشور در ابلاغیه اخیر خود زیاده‌خواهی نکرده بود، گفت: بی احترامی مجلس به وزیر کشور زشت تر از واکنش به این ابلاغیه بود، متاسفانه برخی نمایندگان مجلس احساس کردند که منافعشان محدود شده و احتمال رای آوری‌آنان کم شده است، لذا بر اساس منافع شخصی اقدام کردند و دلش به حال جمهوری اسلامی و قانون نسوخت.

جلالی واکنش مجلس به این ابلاغیه را غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: انعکاس اجتماعی عملکرد مجلس در این موضوع بد بود و متاسفانه مجلس در این موضوع نمره منفی گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس نتوانست از مدال افتخاری که رهبر انقلاب به آنها داده است پاسداری کند، گفت: شأن مجلس این نبود که به وزیر کشور توهین کند ؛ بلکه باید متانت به خرج می داد و به جای ایستادگی در برابر ابلاغیه، از قانون پاسداری می کرد.

انتخابات متعلق به نمایندگان فعلی مجلس نیست بلکه حق همه است

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه باید در انتخابات پیش رو به گونه‌ای عمل کنیم که حق نامزدها در آینده ضایع نشود، به مطالبه رهبر انقلاب در حضور حداکثری و سلامت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات متعلق به نمایندگان فعلی مجلس نیست؛ انتخابات حق همه افراد و نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان است و باید حق و حقوق همه افراد در این زمینه حفظ شود.

وی اضافه کرد: اگر من تریبونی دارم بدین معنا نیست که دیگران از این تریبون محروم شوند، اگر من صندلی دارم نباید از این مقام برای منافع شخصی و تبلیغ خودم استفاده کنم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بخشنامه وزارت کشور را تذکر، امر ارشادی و قانونی عنوان کرد و گفت: نمایندگان نباید در پستی که هستند، در جهت منافع شخصی خود حرکت کنند؛بنابراین مجلس در موضوع این ابلاغیه نمره منفی گرفت و متاسفانه در این آزمون مردود شد.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام 

کد خبر 14680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =