کد خبر 1482
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

حسینی:

طرح تسهیل مجوز کسب و کار مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری را حل می‌کند

طرح تسهیل مجوز کسب و کار مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری را حل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار را موجب حل مشکل اشتغال، سرمایه‌گذاری و افزایش تولید دانست.

به گزارش نمایندگان ما، سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی،  در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، گفت: براساس این طرح می‌خواهیم به فعالیت اقتصادی اصالت بدهیم تا اگر فردی به عنوان مثال می‌خواهد در خانه خود کارگاه صنایع دستی ایجاد کند، ‌ این امکان برای او مهیا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:‌ این طرح سبب بهبود فضای کسب و کار در کشور شده و مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری را حل خواهد کرد و به افزایش تولید کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل امروز کشور اشتغال است، ‌ گفت: اما دلیل اینکه چرا اشتغال‌زایی انجام نمی‌شود به دلیل پایین بودن سرمایه‌گذاری در این حوزه است و این موضوع سبب سخت شدن محیط کسب و کار شده است.

به گفته رییس کمیسیون جهش و رونق تولید جایگاه جهانی ایران در محیط کسب و کار در بین ۱۹۰ کشور، ‌ ۱۲۷ است که جایگاه مطلوبی نیست.

حسینی یادآورشد: برخی از مجوزها تأییدمحور و برخی ثبت‌محور است.  برخی از مجوزها نیز مربوط به سلامت، محیط زیست، امنیت و بهداشت بوده که در این طرح همه بخش‌ها دیده شده است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس خاطرنشان کرد: شفافیت، رقابت، رفع انحصار و تعارض منافع در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با جدیت دنبال می‌شود تا سبب جهش و رونق تولید شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 1482

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =