کد خبر 14988
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

حسین زاده:

مطالبات باقی‌مانده گندمکاران سریعتر پرداخت شود

مطالبات باقی‌مانده گندمکاران سریعتر پرداخت شود

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس با اشاره به ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران، تصریح کرد: کشاورزان پنج شهرستان حوزه انتخابیه با وجود مشکلات فراوان و خشکسالی شدید با تولید بالغ بر ۱۵۰ هزار تُن گندم در سال جاری جزو اولین مناطقی بودند که محصول تولیدی خود را به دولت تحویل دادند، اما متاسفانه علی‌رغم گذشت ۲ ماه از تحویل محصول هنوز بیش از ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش نمایندگان، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه‌ای به محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که به تازگی با رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر کرسی وزارت نشسته است، گفت: در این نامه خواسته و مطالبات کشاورزان و گندمکاران حوزه انتخابیه پیگیری شد تا به کشاورزان به حق خود برسند.

وی  ادامه داد: در نامه مذکور تصریح شده بود که کشاورزان پنج شهرستان حوزه انتخابیه با وجود مشکلات فراوان و خشکسالی شدید با تولید بالغ بر ۱۵۰ هزار تُن گندم در سال جاری جزو اولین مناطقی بودند که محصول تولیدی خود را به دولت تحویل دادند، اما متاسفانه علی‌رغم گذشت ۲ ماه از تحویل محصول هنوز بیش از ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

حسین زاده تصریح کرد: این وضعیت باعث شده تا کشاورزان دچار کمبود نقدینگی شوند و نتوانند نهاده‌های کشت فصل جدید را خریداری کنند و در نتیجه در کشت تابستان گندم اختلال به وجود خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در روزهای گذشته به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران اعتراض‌هایی به وجود آمده که البته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هم اعلام کردند که مطالبات پرداخت خواهد شد، اما از وزیر خواسته شد تا این اقدام سریعتر انجام بگیرد تا رضایت کشاورزان حاصل شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 14988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =