کد خبر 15037
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از مواضع ایران قدردانی کرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از مواضع ایران قدردانی کرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از مواضع جمهوری اسلامی ایران و همکاری های تهران - بغداد به ویژه در حوزه برق و انرژی قدردانی کرد.

به گزارش نمایندگان، «همام حمودی» رئیس این مجلس امروز با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و دو طرف درباره روابط دو کشور و راه‌های توسعه آن بر اساس چشم‌انداز پیشرفته که همگام با مقتضیات زمانه و تحولات عرصه بین‌المللی به گونه‌ای که منافع مشترک را ارتقاء و آرامش و ثبات منطقه را تحکیم کند بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس اعلای عراق اظهار داشت: توافقات صورت گرفته بین کشورهای منطقه و استقبال کشورهای منطقه از این توافق که شاهد هستیم و ورود چین به عنوان رقیب اقتصادی و کاهش نقش آمریکا در منطقه همگی نیازمند تبلور دیدگاه‌های جدید برای توسعه روابط مبتنی بر فعالیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و فنی است.

وی در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های تهران با عراق بویژه در زمینه برق و انرژی قدردانی کرد.

رئیس شورای اعلای اسلامی عراق اشاره کرد که این کشور در حال حاضر شاهد ثبات خوبی است و در آستانه یک جنبش قوی از طریق برنامه‌های خدمات جامع به ویژه در سایه وجود یک ائتلاف مردمی حول دولت چارچوب و اراده‌ای که برای موفقیت آن وجود دارد، است.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به منظور برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور در صدر یک هیات وارد بغداد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 15037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =