کد خبر 18209
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی چیست؟ / نقش مجلس در پیشرفت راهبردی کشور

برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی چیست؟ / نقش مجلس در پیشرفت راهبردی کشور

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، بیست و نهم بهمن ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت و گو کند. وی در این برنامه از اهمیت مجلس و شرکت در انتخابات سخن گفت.

به گزارش نمایندگان، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، بیست و نهم بهمن ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت و گو کند. وی در این برنامه از اهمیت مجلس و شرکت در انتخابات سخن گفت.

باقری کنی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال بوده است. بنا بر تعریف رهبر معظم انقلاب، استقلال به معنای آزادی عمل کشور در عرصه خارجی و صیانت کشور از تحمیل زورگویی‌هاست. حتی دشمنان مردم ما نیز به مستقل بودن ایران اذعان دارند. هنر انقلاب اسلامی این است که در عین حفظ استقلال توانسته پیشرفت را در عرصه‌های مختلف محقق کند. لذا استقلال و پیشرفت در سایه آن، دو نقطه برجسته و نورانی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: زمانی که مردم در صحنه اتفاقات حضور می‌یابند، یعنی مردم‌سالاری اسلامی زنده است. این یک بازدارندگی در مقابل دشمنان ایجاد می‌کند. ایران یک گوهر است و همواره تهدیدات در مقابل آن وجود دارد. مشارکت مردم در انتخابات این قدرت را دارد که در مقابل تهدیدات دشمن بازدارندگی ایجاد کند.

باقری کنی در مورد نقش مجلس در پیشرفت کشور اظهار کرد: مجلس نقشی اساسی در الگوسازی پیشرفت دارد. در مجلس تقنین یا قانون‌گذاری صورت گرفته و به نوعی ریل‌گذاری انجام می‌شود. این ریل‌گذاری الگوی اساسی پیشرفت را به ارکان حاکمیت ارائه داده و مسیر حرکت آن‌ها را مشخص می‌کند. بنا بر تعبیر امام، اعضای مجلس باید زجرکشیده باشند. این یعنی این افراد باید با دغدغه‌های مردم به خوبی آشنا باشند.

وی در ادامه گفت: امروز ما شاهد جنگ اقتصادی هستیم که دشمن سال‌هاست بر علیه مردم ما به راه انداخته است. هدف اساسی این جنگ، جلوگیری از پیشرفت مردم ماست. لذا زمانی که دشمن به این شکل وارد کار می‌شود، مردم ما نیز با اراده‌ای جدی به عرصه قدم خواهند گذاشت و با انتخاب خود، مجلسی با نشاط و فعال را رقم می‌زنند.

باقری کنی اظهار کرد: به صورت کلی کشورها دو مسلک زیست دارند. آن‌ها یا متکی به مردمشان هستند، یا متکی به قدرتی بیگانه هستند. حضور مردم و نقش‌آفرینی آن‌ها در عرصه‌های متفاوت به کشور قوت می‌دهد. چرا که استقلال کشور را به رخ دشمنان می‌کشد.

وی افزود: بنا بر فرمایش حضرت آقا اقتصاد ما باید درونزا و برون‌نگر باشد. بستر چنین اقتصادی، سیاست خارجی فعال است. به همین جهت ما در دو سال و نیم اخیر شاهد توسعه قابل توجهی در مناسبات اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای همسایه و منطقه بودیم. یکی از کارویژه‌های اساسی مجلس ریل‌گذاری برای آینده است. لذا از این منظر نیز نقش مردم برای انتخاب مجلسی کارامد، بسیار حائز اهمیت است.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مخاطبان برنامه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی به نشانی @sobhbekheyrtv1 ویدیوهای برگزیده صبح بخیر ایران و تصاویر مربوط به برنامه را مشاهده کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 18209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =