کد خبر 15049
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

گزارش اختصاصی؛

میرسلیم بازهم سوژه رسانه‌ها شد!

میرسلیم بازهم سوژه رسانه‌ها شد!

پس از گذشت یک ماه از پخش برنامه تهران ۲۰، مصطفی میرسلیم از جلال رشیدی کوچی، مجری برنامه تهران ۲۰، تهیه‌کننده این برنامه و همچنین شبکه پنج سیما، شکایت کرده است!

به گزارش نمایندگان: اوایل خرداد ماه بود که در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما، بین دو نماینده مجلس یعنی مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران و جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، مناظره‌ای درخصوص واردات خودروهای کارکرده صورت گرفت.

در این مناظره، جلال رشیدی کوچی که موافق واردات خودروهای کارکرده بود، با رعایت احترام طرفین، از مواضع خود دفاع کرد و مصطفی میرسلیم که مخالف واردات خودروهای کارکرده بود نیز پاسخ وی را داد و از مواضع خودش در این باره، دفاع کرد.

حال نکته جالب توجه اینجاست که پس از گذشت یک ماه از پخش این مناظره، مصطفی میرسلیم از جلال رشیدی کوچی، مجری برنامه تهران ۲۰، تهیه‌کننده این برنامه و همچنین شبکه پنج سیما، شکایت کرده است!

در مناظره برنامه تهران ۲۰ چه گذشت؟

در این مناظره گناه رشیدی کوچی این بود که به میرسلیم گفته بود: برخی از خودرو های داخلی، کیفیت ندارند و مردم با جان و مالشان، دارند تاوان این موضوع را پس می دهند.

همچنین رشیدی کوچی در ابتدای مناظره گفته بود: درحال حاضر، تولیدات خودروهای داخلی، پاسخگوی نیاز های مردم نیستند چراکه مردم برای خرید یک خودروی عادی، باید در صف های طولانی، بایستند و طلا و مایملک خود را بفروشند، سپس منتظر باشند که پس از یک مدت طولانی، صاحب یک خودرو عادی آنهم با قیمت بالا شوند، نباید با اعصاب و روان مردم بازی شود.

میرسلیم هم در پاسخ رشیدی کوچی گفته بود که درحال حاضر، تولید خودروی داخلی نه تنها نیاز مردم را برطرف می کند بلکه بیشتر از نیاز مردم نیز هست! این مشکل کمبود خودرو بخاطر این است که ۵۰ درصد از خودرو های تولید شده را به مادرانی که فرزند آوری می کنند، می دهند! مادرانی که در خانه هستند نیاز به خودرو ندارند!

رشیدی کوچی هم در پاسخ به این صحبت میرسلیم می گوید: من از این صحبت آقای میرسلیم تعجب می کنم، علت این کمبود خودرو، سیاست های غلطی است که دولت ها در گذشته و حال داشتند نه این موضوعی که شما مطرح می کنید، من تنها خواهشی که دارم این است که با اینگونه صحبت ها، در این روز ها که حال مردم خوب نیست نمک به زخم آنها نپاشید و بهتر است که حداقل در ظاهر هم که شده، نشان دهیم که کمی به فکر مردم هستیم.

رشیدی کوچی در ادامه این مناظره بیان می کند: ۴۰ سال خودروی به اصطلاح داخلی را به مردم فروختیم و از شرکت های تولید خودروهای داخلی حمایت کردیم، ولی در اصل با جان و مال آنها بازی کردیم، این خودروها علاوه بر آلودگی که برای همه مردم ایجاد میکنند امنیت جانی نیز ندارند و در اصل، مردم مجبورند که این خودروها را بخرند و به همین خاطر، قطعا مردم از واردات خودروهای کارکرده استقبال خوبی خواهند کرد.  

فرق بین لندکروز و ۲۰۶ از زمین تا آسمان است

در این مناظره میرسلیم به گونه‌ای وانمود کرد که بین خودرو ۲۰۶ با لندکروز تفاوتی نیست!

اگر خوب نگاه کنیم می بینیم واضح است که تفاوت بسیار زیادی بین دو خودروی لندکروز و ۲۰۶ است.

 با اینکه رشیدی کوچی در این مناظره، با استدلال و مدرک سخن گفت اما، میرسلیم با مقصر جلوه دادن افراد مختلف، بر این تاکید داشت که واردات خودروهای کارکرده لزومی ندارد.  

البته گفتنی است که میرسلیم در هیئت مدیره چندین شرکت خودرویی عضو بوده و از مخالفان سرسخت واردات خودرو است.

در ابتدای مناظره میرسلیم مخالفت خود با واردات خودروهای کارکرده را انکار می کند!

نکته جالب توجه دیگر این است که در ابتدای این مناظره، مجری برنامه می گوید که این مناظره بین دو نماینده مخالف و موافق واردات خودروهای کارکرده است و برای نماینده مخالف اشاره به میرسلیم می کند اما میرسلیم به صراحت می گوید که من مخالف واردات خودروهای کارکرده نیستم ولی در ادامه برنامه، به مخالفت با واردات خودروهای کارکرده می پردازد و بخاطر این موضوع، در مقابل رشیدی کوچی می ایستد!

حال در این میان، چند سوال پیش می آید و آنهم این است که؛

دلیل اصلی مخالفت میرسلیم با واردات خودروهای کارکرده چیست؟

دلیل شکایت وی بعد از گذشت یکماه از برنامه تهران ۲۰ چیست؟

چرا در طی این یک ماه و تاکنون، در این باره اقدامی صورت نگرفته است؟  

دعوای میرسلیم و یک نماینده دیگر مجلس!

پس از این برنامه، دعوای دیگری بین میرسلیم و محسن پیرهادی، نماینده دیگر مجلس به راه می افتد!

جریان این منازعه از آنجا شروع می شود که میرسلیم از پیشنهاد دهندگان و حامیان تعطیلی شنبه‌ها برای ساماندهی تعطیلات رسمی انتقاد می کند و می گوید: این چه افتخاری است که بعضی افراد پیشنهاد دهنده و مدافع تعطیلی روز ‌شنبه، مانند اسرائیل، شده اند؟

در واکنش به این اظهار نظر میرسلیم، محسن پیرهادی که از مدافعان طرح تعطیلی روز شنبه بود در توئیتی، نوشت: «کسی که فرق ۲۰۶ با لندکروز را نمی‌فهمد، به طریق اولی علت ساماندهی ایام کاری و تعطیلات را متوجه نمی‌شود. بعضی‌ها که هجمه و مخالفت می‌کنند، خیال آدم از درستی راه، جمع‌تر می‌شود.»

در ادامه جدال لفظی این دو نماینده، دفتر میرسلیم در بیانیه‌ای پیرهادی را محکوم می کند و او را با الفاظ گوناگون، متهم می سازد.

ساعتی پس از انتشار این بیانیه، پیرهادی در کانال تلگرام خود، در پاسخ به این بیانیه میرسلیم می نویسد: «احتمالا کسی که فرق ۲۰۶ و لندکروز را نمی‌دانست بابت آسیبی که دوستان پسرش در آلبانی (منافقین)، دیده‌اند به‌هم ریخته و نمی‌داند چه می‌گوید، دوره اینکه برای تخریب، تهمت را با سؤال مطرح کنید گذشته است. سؤال نپرسید؛ هر سندی دارید در رسانه‌ها منتشر کنید.»

واکنش میرسلیم به ساعت میلیاردی‌ اش که عکس آن، در رسانه‌ها منتشر شد

همچنین واکنش میرسلیم به ساعت شش میلیاردی و کتانی های برند ریباک، نشان میدهد که این رفتار ها فقط برای فرار رو به جلو است است.

حال، با نگاه به مسائلی که ذکر شد، این را باید گفت که نماینده مجلس، باید بامردم باشد، حرف مردم را بزند و پشت مردمش باشد و برای آسایش مردمش تلاش کند نه اینکه فقط به فکر منافع خود و تخریب دیگران باشد.

مخالفت میرسلیم با واردات خودروهای کارکرده، چنین پیامی را به مردم میرساند که وی فقط به دنبال منافع شخصی خودش بوده و شاید هم اصلا حتی ذره‌ای به فکر مشکلات مردم و سختی هایی که درحال حاضر دارند تحمل می کنند، نیست.  

انتهای پیام 

کد خبر 15049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =