کد خبر 15040
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ملاک عمل صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس خواهد بود

ملاک عمل صندوق‌های بازنشستگی مصوبه مجلس خواهد بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رد برخی مواد مربوط به بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: هر آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب کند و به قانون تبدیل شود مورد تایید همگان است.

به گزارش نمایندگان، «سید صولت مرتضوی» در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در رابطه با رد برخی مواد مربوط به صندوق های بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم در کمیسیون های مجلس، تصریح کرد:  مجلس شورای اسلامی، لوایح دولت را مورد بررسی قرار می‌دهد،  باید ببینیم در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی در این باره اتخاذ می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همین راستا ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی با مشکل ناپایداری جدی مواجه شده‌اند بسیاری از صاحب نظران علم اقتصاد در حوزه تامین اجتماعی و کارهای آینده پژوهی بر این باورند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه‌های اداره صندوق‌ها لحاظ شود. 

مرتضوی با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد عمل قرار خواهد گرفت، افزود: صندوق‌های تامین اجتماعی مربوط به بین النسل‌ها هستند و باید به فکر آتیه کارگر باشیم. وظیفه وزارت کار صیانت از صندوق‌ها است. باید کاری کنیم تا صندوق‌های بازنشستگی به پایداری برسند.

وزیرکار درباره کالابرگ الکترونیکی نیز اظهار داشت: این فرآیند، روند طبیعی خود را طی می‌کند و به دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور قرار شد کارشناسی های لازم در این باره انجام و پس از تایید مراجع صاحب نظر،  ابلاغ شود.

وی درباره استقبال مردم از کالابرگ الکترونیک نیز یادآورشد: آن استقبال که مورد نظر ما بود، انجام نشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 15040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =