کد خبر 15260
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

اسماعیلی مطرح کرد

تأکید کمیسیون آموزش بر افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان

تأکید کمیسیون آموزش بر افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تأکید جدی اعضای این کمیسیون در نشست با رئیس و مسئولان سازمان تات در خصوص بهره مندی از علم و شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی به منظور افزایش بهره وری در این حوزه خبر داد.

به گزارش نمایندگان، مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۵ تیرماه) این کمیسیون عنوان کرد: در بخش نخست نشست امروز ارائه گزارش رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی صندوق را در دستور کار خود داشتیم.

وی با بیان اینکه جایگاه حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه هفتم توسعه به منظور تقویت بیشتر شرکت‌های دانش بنیان مورد رسیدگی قرار گرفت، افزود: ظرفیت‌های کشور اقتضا می‌کند که حمایت لازم از این صندوق‌ها به عمل آید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش‌هایی که مدیران صندوق ارائه کردند حاوی نکات امید بخشی بود که ملتزم حمایت‌های قانونی بیشتر به ویژه در برنامه هفتم است.

اسماعیلی تصریح کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز ارائه گزارش رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی سازمان در دستور کار قرار داشت که سیاست‌های مهم کشور در حوزه آموزش، فناوری و تحقیقات مورد رسیدگی قرار گرفت و این جلسه خارج از سقف زمان بندی کمیسیون به دلیل اهمیت مباحث مطرح شده ادامه پیدا کرد و مقرر شد در جلسات آتی نیز مباحث عنوان شده، دنبال شود.

وی یادآور شد: لزوم تحول در نظام کشاورزی کشور اصلی ترین مسئله‌ای است که سازمان تات باید بر اساس بهره مندی از علم دانش بنیان دنبال کند تا بهره وری نظام کشاورزی کشور در کنار حفظ امنیت غذایی با رعایت الگوی کشت تأمین شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نشست امروز مطرح شد، با توجه به رواج بیماری‌های گوارشی، سازمان تات باید تحقیقات ویژه‌ای در این حوزه به ویژه در خصوص درصد سموم محصولات کشاورزی داشته باشند و در این باره گزارش‌ جامعی به مراجع ذی صلاح و کمیسیون‌های تخصصی ارائه کنند.

اسماعیلی تأکید کرد: لزوم شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی، باغی و دامی یکی دیگر از محورهای مطرح شده در نشست امروز بود که کنترل این محصولات باید از هدر رفت آن‌ها در کنار حمایت از کشاورزان اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تجدید نظر و اصلاح ساختار در آیین نامه‌ها و ضوابط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را دیگر نکته مطرح شده در نشست امروز دانست و گفت: در خصوص مباحث مطرح شده گزارش‌های لازم به کمیسیون در جلسات آتی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام 

کد خبر 15260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =