کد خبر 15554
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

عمویی تشریح کرد

جمع بندی نظر فراکسیون انقلاب اسلامی درخصوص بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس

جمع بندی نظر فراکسیون انقلاب اسلامی درخصوص بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به نشست هم اندیشی فراکسیون متبوع خود جهت بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: نظر فراکسیون اکثریت، در مرحله فعلی، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.

به گزارش نمایندگان، ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در تشریح نشست فراکسیون انقلاب، گفت: صبح امروز نشست مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی با هدف هم اندیشی برای پیشبرد روند تصویب اصلاح قانون انتخابات  برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه آقای جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی گزارشی از روند تدوین، بررسی و تصویب این اصلاحیه در مجلس ارائه کرد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: هیات عالی نظارت در مورد دو ماده ۱۶ و ۵۳ این مصوبه ایراداتی وارد دانسته که نهایتا ایراد ماده ۱۶ رفع شده اما این هیات ماده ۵۳ این مصوبه که موضوع آن تناسبی شدن انتخابات در شهر تهران بود را مخالف سیاست های کلی انتخابات تشخیص داده است.

نماینده مرم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: همچنین در این جلسه طحان نظیف، سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان هم حضور داشت و به اظهارنظر پرداخت.

عموئی گفت: در ادامه جلسه با اظهارنظر تعدادی از اعضای فراکسیون اکثریت، نهایتا رای‌گیری صورت گرفت که ۷۸ نفر از حاضران، معادل ۶۸ درصد حاضران جلسه به پیشنهاد حذف ماده ۵۳ و اصرار بر سایر مواد مصوبه رای دادند. به این ترتیب نظر فراکسیون اکثریت، در مرحله فعلی، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.

انتهای پیام

کد خبر 15554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =