کد خبر 15696
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رشیدی کوچی:

با حمایت قاطبه نمایندگان از عملکرد وزیر کشور، موضوع استیضاح به نتیجه نمی‌رسد

با حمایت قاطبه نمایندگان از عملکرد وزیر کشور، موضوع استیضاح به نتیجه نمی‌رسد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه در این شرایط حساس مخالف استیضاح وزیر کشور است، گفت: با توجه به حمایت قاطبه نمایندگان از عملکرد قوی وزیر کشور، موضوع استیضاح به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش نمایندگان، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره اصرار برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور گفت: بعد از اینکه بخش نامه‌ای درباره نوع رفتار نمایندگان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی معاون سیاسی وزیر کشور صادر شد، موضع گیری‌هایی در این باره صورت گرفت و برخی این اقدام را خارج از ساز و کار تعریف شده در آستانه انتخابات دانستند.

وی افزود: این اقدام سبب شد تعامل دولت و مجلس دچار خدشه شود و در ادامه برخی از نمایندگان عزل معاون سیاسی وزیر یا حتی موضوع استیضاح وزیر کشور را در دستور کار قرار دهند. البته بنده استیضاح را امضاء نکردم و در این شرایط که در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، مخالف استیضاح هستم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره اینکه چرا به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، برخی از نمایندگان به عزل معاون سیاسی وزیر کشور اصرار دارند، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بر تعامل بین قوا تاکید داشتند، نباید در این شرایط نمایندگان حساسیت بیشتری در این موضوع نشان دادند. چرا که شخص وزیر اشکالات بخشنامه را پذیرفت و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد و از طرفی دخالت در عزل و نصب‌ها خلاف منویات رهبری است.

رشیدی کوچی با تاکید بر اینکه مخالف رویکرد برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاطبه مجلس موافق عملکرد قوی وزیر کشور است، بعید می‌دانم موضوع استیضاح به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد خبر 15696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =