کد خبر 15771
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

عزیزی:

استقبال از عضویت تهران در بریکس بیانگر شکست سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا است

استقبال از عضویت تهران در بریکس بیانگر شکست سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: استقبال کشورهای عضو بریکس از عضویت تهران، نشان می دهد سیاست یکجانبه گرایی ایالات متحده دچار چالش شده و دیگر کارایی ندارد.

به گزارش نمایندگان، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، اظهار داشت: بدون شک همگان می‌دانند که آینده اقتصاد دنیا در دستان کشورهای آسیایی است و در این میان تهران به عنوان قدرت نوظهور در این حوزه می تواند کشوری تاثیرگذار در معادلات بین المللی محسوب شود.

وی در این راستا، گفت: امروزه ایران عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای است که نشان می دهد، تهران جایگاه ویژه ای برای اعضای این مجموعه های اقتصادی دارد؛ در واقع جمهوری اسلامی توانسته در حوزه های مختلف خودکفا باشد و بومی بودن محصولات ایرانی سبب شده انحصارگرایی غربی ها زیر سوال برود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه عضویت در اتحادیه ها و مجموعه های بین المللی دارای ابعاد سیاسی نیز است، ادامه داد: به عبارتی می توان گفت که استقبال کشورهای عضو این مجموعه ها از جمله بریکس نشان می دهد سیاست یکجانبه گرایی ایالات متحده دچار چالش شده و دیگر کارایی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه حضور ایران در ائتلاف های بین المللی تحریم های کاخ سفید را برطرف می کند، افزود: نباید از یاد برد که این مجموعه های اقتصادی دارای قوانین خاصی بوده و موضوع مراودات مالی بر پایه استفاده از ارزهای ملی را فراهم می کند که این موضوع بر افول سلطه دلار هم اثر گذار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارتی کشورهای متعددی از جمله روسیه، چین و غیره که تحت تحریم آمریکا قرار دارند، با فعالیت در قالب این نهادهای بین المللی می توانند تحریم ها و محدودیت های مالی را دور بزنند که عملا سبب خنثی شدن اقدامات ضدبشری کاخ سفید می شود.

انتهای پیام

کد خبر 15771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =