کد خبر 16143
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

همتی:

کشتار مردم بی‌گناه یمن جبران پذیر نیست

کشتار مردم بی‌گناه یمن جبران پذیر نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: تجاوز به یمن سبب شکل گیری تراژدیغم انگیز انسانی شد زیرا مردم این کشور دچار آسیب های فراوانی شدند و در معرض فاجعه انسانی قرار گرفتند، بنابراین پایان دادن به جنگ و خونریزی باید اولویت گفتگوهای سیاسی میان یمنی ها و ائتلاف عربی باشد.

به گزارش نمایندگان، حسن همتی با اشاره به حضور هیأت مذاکره‌کننده یمنی ها در ریاض و  بررسی  راهکار  پایان جنگ چندین ساله در این کشور، گفت: متاسفانه تجاوز به یمن در طی 6 سال گذشته سبب کشتار مردم بی گناه اعم از زنان و کودکان و همچنین از بین رفتن زیرساخت های این کشور شده که اصلا قابل جبران نیست.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت غربی ها خصوصا آمریکا و همچنین صهیونیست ها از متجاوزان سبب شد این تجاوزگری صورت بگیرد، اظهار کرد: در واقع غربی ها برای کسب درآمد نیاز به تنش آفرینی و جنگ دارند تا از این طریق بتوانند تسلیحات خود را به فروش برسانند و این دسیسه را عموما در منطقه غرب آسیا عملیاتی می کنند.

وی با اشاره به اینکه گفتگوی های سیاسی میان کشورهای ائتلاف عربی و یمنی ها انجام شده که نتیجه میانجی گیری برخی کشورها و واقعیت کنونی منطقه است، ادامه داد: به عبارتی اکنون شاهد تغییر رویکرد کشورهای عربی در مسائل مختلف هستیم که تجاوز به یمن نیز شامل این امر می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تجاوز به یمن سبب شکل گیری تراژدی غم انگیز انسانی شد زیرا مردم این کشور دچار آسیب های فراوانی شدند و در معرض فاجعه انسانی قرار گرفتند، افزود: بنابراین پایان دادن به جنگ و خونریزی باید اولویت گفتگوهای سیاسی میان یمنی ها و ائتلاف عربی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا تحقق روند صلح در یمن می تواند به پایداری و ثبات منطقه کمک شایانی کند که این امر برای کشورهای همسایه دارای اهمیت دوچندان است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 16143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =