کد خبر 16239
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

نمایندگان خبر می‌دهد؛ 

تعطیلی خلاف قانون صحن علنی مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم

تعطیلی خلاف قانون صحن علنی مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم

نمایندگان مجلس که از سوم مهر ماه جاری بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را در صحن علنی مجلس آغاز کرده بودند، بر خلاف آیین نامه داخلی نشست علنی امروز که جزو تعطیلات رسمی نبود را تعطیل کردند. 

به گزارش نمایندگان، بر اساس بند (و) ماده 180 آیین نامه داخلی مجلس مادام که لایحه برنامه در صحن مجلس مورد بررسی است، مجلس نطق نخواهد داشت و هیچ طرح یا لایحه‌ای جز طرح‌ها و لوایح سه ‌فوریتی و نیز تحقیق و تفحص، استیضاح و رأی اعتماد در دستور قرار نخواهد گرفت و مجلس در تمامی ایام به‌جز ایام تعطیل حداقل شش و حداکثر هشت ساعت جلسه علنی خواهد داشت. در موارد استثناء با تصویب مجلس، این زمان تا ده ساعت قابل افزایش است.

نمایندگان مجلس که از سوم مهر ماه جاری بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را در صحن علنی مجلس آغاز کرده بودند، قاعدتا و بر اساس نص صریح آیین نامه صرفا در تعطیلات رسمی می توانستند جلسات علنی را تعطیل کنند اما در دهمین نشست بررسی لایحه هفتم در روز دوشنبه گذشته بدون هیچ توضیحی درباره جلسه امروز چهارشنبه (12 مهر ماه ) مجلس اعلام شد که جلسه بعدی شنبه 15 مهر ماه برگزار می‌شود. 

البته این تصمیم از سوی نمایندگان نیز با اعتراض یا تذکر آیین نامه ای همراه نشد چرا که قاعدتا با توجه به تعطیلی روز سه شنبه 11 مهر ماه، ترجیح می دانند از فرصت حضور در حوزه‌های انتخابیه بیشتر بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 16239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =