کد خبر 1632
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

حسینی کیا خبر داد

نگاه منفی مجمع به واردات خودرو 

نگاه منفی مجمع به واردات خودرو 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نظرات و نگاه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکی از آن است که آنان به دنبال عدم واردات خودرو هستند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش کردند که تمام ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو را مرتفع کنند. 

وی افزود: ایراد شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو این بود که طرح مذکور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و ما برای اصلاح این موضوع، گفتیم که واردات خودرو باید به ازای صادرات خودرو و قطعات آن انجام شود و از سوی دیگر نباید با ارزی باشد که منشأ داخلی دارد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید منتظر بمانیم و ببینیم که شورای نگهبان آیا اصلاحات انجام شده مجلس در طرح ساماندهی خود را می‌پذیرد و یا آنکه باز هم از این اصلاحات ایراد می‌گیرد. 

حسینی کیا همچنین تصریح کرد: البته اخیراً سخنگوی شورای نگهبان در جلسه‌ای مطرح کرده است که هیچ فردی نباید جای شورای نگهبان و درباره سرنوشت این طرح اعلام نظر کند. 

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کند و مجلس شورای اسلامی باز هم بر مصوبه خود اصرار کند، این طرح برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: البته نظرات و نگاه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکی از آن است که آنان به دنبال عدم واردات خودرو هستند.

انتهای پیام

کد خبر 1632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =